استاندار گیلان خبرداد:

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی آب بندان های گیلان

استاندار گیلان از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای لایروبی آب بندان های استان خبر داد و گفت: در تامین منابع برای ساماندهی انهار مشکلی نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در کارگروه شورای معادن در استانداری با تاکید بر ضرورت لایروبی آب بندان های استان گفت: آب بندان ها محل ذخیره سازی آب هستند ،لذا با لایروبی و ساماندهی به موقع از خطرات سیل و آب گرفتگی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه طبق کارشناسی های انجام شده در رسوب آب بندان های استان خاک پیت وجود ندارد گفت: رسوب آب بندان ها در برخی نقاط فقط خاکی حاصلخیز است.

سالاری با اشاره به موضوع برداشت مصالح رودخانه ای گفت: باید اولویت برداشت از معادن ابتدا به شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی ، سپس به پروژه‌های عمرانی و در نهایت به دیگر نیازمندی‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه محدوده‌های برداشت معادن باید بر اساس استانداردهای موجود دسته بندی شود افزود: لازم است تا معادن قابل واگذاری به بخش خصوصی به‌صورت عادلانه بین متقاضیان تقسیم شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به واگذاری بخش‌های معدنی در شهرستان‌ها به کارگروه‌های مشخص تاکید کرد: برداشت مصالح رودخانه ای در سطح شهرستان باید همراه با احداث دیوار محافظتی باشد.

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان جهت لایروبی آب بندان های استان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در هفته جاری تخصیص داده می شود و مابقی هم از طریق منابع ملی و سرمایه گذار تامین می گردد.

سالاری با بیان اینکه در تامین منابع برای ساماندهی انهار مشکلی نداریم تاکید کرد: این مهم باید قبل از شروع فصل کشاورزی انجام شود .

وی خواستار رعایت عدالت در واگذاری پهنه رودخانه ها به سرمایه گذار شد و گفت: وقتی محدوده ای از بستر رودخانه واگذار می شود باید مرز محدوده تعیین و در صورت تخلف با متخلف برخورد شود نه اینکه به دیگری واگذار شود‌.

استاندار گیلان در پایان تاکید کرد: نباید با برخی تصمیمات اشتباه، رانت و فساد ایجاد کرد.

Share