حواشی جلسه اقتصاددانان با رئیس‌جمهور؛

کدام یک از اقتصاددانان به دیدار روحانی رفتند؟

یکی از اقتصاددانانی که در جلسه اقتصاددانان با حسن روحانی حضور داشت گفت که جلسه با صحبت‌های حسن روحانی آغاز شده و ابتدا رئیس‌جمهور مقدمه‌ای را مطرح و سپس برخی از حاضران هر کدام به مدت ۵ دقیقه صحبت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، امروز جلسه جمعی از اقتصاددانان با رئیس‌جمهور در حالی برگزار شد که در آن اسحاق جهانگیری، فرمانده اقتصاد مقاومتی غایب بود؛ گفتنی است این جلسه سه ساعت به طول انجامید و راجع مسائل مختلف اقتصادی از جمله راه‌های برون‌رفت از رکود و ایجاد شتاب در رشد اقتصادی، وضع تورم، ضرورت تغییرات سریع و باور پذیر در هدفگذاری اهداف مدنظر اقتصادی، تقویت سیستم ارزیابی سیاست‌ها، ضرورت دخالت بیشتر دولت در بازار ارز، ضرورت مدیریت و کنترل تبعات شوک‌های اقتصادی برای مصرف کننده و تولید کننده و… صحبت شد.

در این جلسه از سمت اقتصاددانانی که به رئیس‌جمهور نامه نوشته بودند فقط محسن رنانی حضور داشت و گویا افراد دیگری از امضا‌ءکنندگان هم دعوت شده بودند اما در این جلسه شرکت نداشتند.

همچنین گفتنی است مدیریت این جلسه با علی ربیعی بود و از طرف دولت محمود واعظی، محمدباقر نوبخت، عبدالناصر همتی و محمد نهاوندیان در این جلسه حضور داشتند.

یکی از اقتصاددانانی که در این جلسه حضور داشت در این باره گفت که جلسه با صحبت‌های حسن روحانی آغاز شد و ابتدا رئیس‌جمهور مقدمه‌ای را مطرح کرد و سپس برخی از حاضران هر کدام به مدت ۵ دقیقه صحبت کردند و در انتها هم رئیس‌جمهور جمع‌بندی کرد که دولت بد عمل نکرده است؛ حرف‌های او تفاوتی با صحبت‌های دیروزش در دانشگاه تهران نداشت.

به گفته او، بیشتر صحبت‌های اقتصاددانان بر این محور بود که دولت می‌توانست در حوزه ارز، نقدینگی، بانک و… بهتر عمل کند.

او در ادامه گفت که حسین عبده تبریزی، جعفر خیرخواهان، غلامرضا زمانیان، حجت میرزایی، تیمور رحمانی، احمد توکلی، محسن رنانی، صادق‌الحسینی، سید فرشاد فاطمی، سعید لیلاز، مرتضی رحمتی، مرتضی زمانیان، سیدعلی مدنی‌زاده، ندری، کامران زمانی‌زاده، زهرا کریمی، ابوالقاسم مهدوی، سعید اسلامی بیدگلی، کوثر یوسفی و سربندی، حاضر بودند.

او گفت: وقت آنقدر کم بود که نمی‌شد بسته‌‌ای پیشنهادی و یا راهکاری عملی به دولت ارائه کرد  و بیشتر مباحثی کلی مطرح شد.

او افزود: این جلسه تبلیغاتی نبود و دولت این احساس را می‌کند که به کمک دیگران نیاز دارد و رئیس‌جمهور گفت که علاقه دارد این نوع جلسات ادامه پیدا کند و سر موضوعات مشخص با ترکیبات تخصصی‌تری  برگزار شود.

عکس‌هایی از این جلسه را در زیر می‌بینید.

Share