مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در بازدید از کارخانه سیمان خزر لوشان:

رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در تمامی صنایع، حیاتی و مهم است

امیر محمدپور، دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان اظهار داشت: رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل درتمامی صنایع؛ حیاتی، حساس و مهم الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور در شهرستان رودبار از زیرساخت و روند تولید کارخانه سیمان خزر لوشان این شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان خزر لوشان با اشاره به مفهوم پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان افزود: رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل درتمامی صنایع؛ حیاتی، حساس و مهم الزامی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به رعایت اصول پدافند غیرعامل و همسو بودن با اقتصادی مقاومتی اظهار کرد: در سایه رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل ، کارخانجات تولیدی و صنعتی استان می توانند علاوه برهمسو بودن با اقتصاد مقاومتی در فضایی امن اقتصادی گام های موثر و مهمی در جهت پیشرفت صنایع تولیدی برداشته و در نهایت صادرات سالم و خروج از رکود برداشت.

محمدپور رعایت الزامات پدافند غیرعامل را ضروری خواند و گفت: در شرایط امروزی که با انواع تهدیدات مواجه هستیم، حفاظت و حراست از صنایع تولیدی و صنعتی لازم الاجرا می باشد، بنابراین اگر الزامات پدافند غیرعامل که مهمترین اصل آن حفظ جان افراد است رعایت شود می توان از آسیب های ناشی از شرایط بحران جلوگیری کرد و جامعه را به سمت پایداری نسبی هدایت کرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به اهمیت کارخانه های صنعتی در استان اذعان داشت: کارخانجات صنعتی از مهمترین ارکان رشد و توسعه علمی و صنعتی کشور محسوب می شوند که نیاز به طراحی های ویژه ای دارند، از مهم ترین موضوعاتى که در هنگام طراحى و برنامه ریزى این کارخانجات براى فراهم نمودن ایمنى و امنیت هر چه بیشتر کارکنان و کاهش بحران ها باید مد نظر قرار گیرد، رعایت ملاحظات و اصول پدافند غیر عامل براى کاستن از آثار مخرب بحران ها مى باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر کاربردهای پدافند غیرعامل در صنعت، خاطرنشان کرد: سرزمین ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایى و سیاسى خود، همواره در طول تاریخ شاهد بلایاى طبیعى و غیر طبیعى جنگ و بسیارى بوده و خسارات مالى و انسانى فراوانى را متحمل شده است و از این رو جایگاه نظرى و عملى دفاع و پدافند در برابر بحران در این گستره اهمیت بسیار می یابد و با توجه به این مسایل، کاربرد پدافند غیرعامل و توجه به اصول آن در برنامه ریزى شهرى مى تواند تا حد زیادى به کاهش آثار مخرب این نوع بحران ها بیانجامد.

Share