فرمانده مرزبانی گیلان خبرداد:

افزودن یک ناوچه ۶۰ فوتی به آب‎های مرزی آستارا | افزایش ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان

سپهری با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در گیلان گفت: امسال با توجه به آمار مقایسه ای سال گذشته تا به امروز در حدود ۶۰ درصد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر داشته ایم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده مرزبانی گیلان امروز در مزارشهدای آستارا با ذکر ورود یک ناوچه نظامی ۶۰ فوتی ۳۰ میلیارد ریالی به آب های خزر در آستارا گفت: بعد از اصافه شدن این ناوچه به آب های مرزی کشور در آستارا میتوانیم توان گشت زنی دریایی این نیروها را افزایش داده و هیچ نقطه ای از چشمان تیز بین مرزبانان گیلان دور از دسترس نخواهد بود.

سرهنگ کیاست سپهری ظهر امروز به مناسبت گرامی‌داشت هفته ناجا در بدو ورود به بندر مرزی آستارا با حضور در مزار شهدای گلگون کفن این شهرستان با غبار روبی و عطر افشانی به ایشان ادای احترام کرد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در گیلان گفت: امسال با توجه به آمار مقایسه ای سال گذشته تا به امروز در حدود ۶۰ درصد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر داشته ایم.

فرمانده مرزبانی استان گیلان در گوشه دیگری از سخنان خود با اشاره به مقابله با برداشت غیر مجاز شن و ماسه افزود: در این مورد هم با افزایش کنترل و برخورد با برداشت غیر مجاز حدود ۲۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم و لزوم سامان دهی در خصوص شناور های فاقد اسناد و مدارک هویتی احساس شده است که به اقدامات خوبی دست پیدا کردیم.

سپهری با اشاره به قول فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اضافه شدن این ناوچه گفت: در همین راستا تا پایان سال جاری یک فروند ناوچه ۶۰ فوتی به ارش ۳۰ میلیارد ریال که تولید وزارت دفاع بوده وارد آب های مرزی بندر آستارا می شود و بعد از اصافه شدن این ناوچه به آب های مرزی کشور در آستارا میتوانیم توان گشت زنی دریایی این نیروها را افزایش داده و هیچ نقطه ای از چشمان تیز بین مرزبانان گیلان دور از دسترس نخواهد بود.

سرهنگ سپهری با اشاره به دیگر ناوچه این نیرو در آستارا گفت: یگان شناور هنگ مرزی شهرستان آستارا پیش ‌ازاین یک ناوچه ۵۰ فوتی داشت که در حال فرسوده شدن بود و با تزریق اعتبار ۵ میلیارد ریالی این ناوچه بازسازی شده و در آینده نزدیک به مجموعه ناوگان شناورهای هنگ مرزی این شهرستان ملحق می‌شود.

فرمانده مرزبانی گیلان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تقویت انسداد نوار مرزی آستارا گفت: چیزی حدود دوکیلومتر از این انسداد در محدوده شهری تقویت شده است و همچنین چیزی حدود ۳۰۰ متر از نقاط آسیب‌پذیر و محل‌های تردد احتمالی افراد در جداره‌های مرزی ترمیم و موردانسداد قرار گرفته است و در صورت افزایش اعتبارات ۱۴ کیلومتر باقی مانده از این نوار که فاقد انسداد مرزی است تا پایان امسال تحت‌پوشش قرار می‌گیرد.

سپهری در پایان با اشاره به توان عملیاتی مرزبانان در بخش الترونیکی گفت: در بحث اختصاص وسایل الکترونیکی و اپتیکی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با تقویت وسایل الکترونیکی و اپتیکی تردد شناورهای دریایی با دقت تمام مورد رصد قرار می گیرد و ما اجازه تحرک غیر مجاز به شناورهای دیگر کشورها را به هیچ عنوان نخواهیم داد.

به گزارش دیار میرزا بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خاکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد

Share