وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

نوسازی شرکت چوکا تنها راه برون رفت از رکود | دست همه تولیدکنندگان کاغذ را می‌بوسیم

محمد شریعتمداری گفت: بدون تردید راه حل اساسی و تنها راه کار برون رفت شرکت از رکود نوسازی و استفاده از تکنولوژی ماشین آلات روز دنیا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه مصطفی سالاری، استاندار گیلان از صنایع چوب و کاغذ چوکا بازدید کرد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از قسمت های مختلف کارخانه چوب و کاغذ ایران- چوکا در رضوانشهر گفت: بدون تردید راه حل اساسی و تنها راه کار برون رفت شرکت از رکود نوسازی و استفاده از تکنولوژی ماشین آلات روز دنیا خواهد بود.

وی افزود: بروز شدن شرکت باعث می شود هزینه های سربار تولید کاهش پیدا کرده و تولید به حداکثر رسیده و محصولات قابلیت رقابتی در بازهای جهانی پیدا کرده و توان تولید نیز افزایش پیدا نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: کاغذ یکی از نیازهای اساسی و استراتژیکی کشور است. پس برای تولید آن دست همه سرمایه گذاران اعم از دولتی، خصوصی، شبه دولتی که در این زمینه فعالیت می کنند را می بوسیم و می خواهیم جهت افزایش تولید آن به خصوص با امکان واردات و بدون تعرض به مسائل زیست محیطی (جنگل) اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: کارخانه چوکا دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در منطقه و نزدیک به کشورهای آسیای میانه است که دارایی های وسیعی در زمینه چوب و آخال را دارند که شرکت چوکا با قرار گرفتن در مرز آبی می تواند از این موقعیت استفاده کند.

شریعتمداری در خصوص رفع مسائل جاری شرکت گفت: درکمیسیون رفع موانع تولید استان که به ریاست استاندار تشکیل می شود از جمله تمهیل در پراخت بدهی های آن شرکت، تامین نیازمندیها از طریق شستا برای پرداخت بدهی حقوق کارکنان شرکت، ایجاد بازارهای مختلف برای حل مشکلات شرکت، و نرخ ارز دولتی که در اختیار این شرکتها قرار می دهیم از گروه ۲ودارای اولویت می باشد.

Share