فرمانده پلیس راه آستارا-تالش خبرداد

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در آستارا

فرمانده پلیس راه آستارا-تالش گقت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸ فقره تصادف جرحی در راه های مواصلاتی این شهرستان به‌وقوع ‌پیوسته که این مقدار تصادف در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۱۰ درصد کاهش داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ محمد سلیمانی‌راد در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۸ فقره تصادف جرحی در راه های مواصلاتی این شهرستان به‌وقوع ‌پیوسته که این مقدار تصادف در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۱۰ درصد کاهش داشته است.

این مقام امنیتی با ذکر اینکه در این ۹۸ فقره تصادف ۱۳۳ نفر مجروح و ۹ کشته شده اند اضافه کرد: عمده علت های این تصادفات عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، واژگونی خودرو و تجاوز به چپ خصوصا در محور آستارا – اردبیل منجر به بروز اتفاقات ناگوار و جان باختن هموطنانمان شده اند.

فرمانده پلیس راه آستارا-تالش با ذکر مشکلات فیزیکی موثر در وقوع تصادفات گفت: یکی از بزرگترین معضلات کمبود علایم روشنایی خصوصا در محور آستارا -اردبیل می باشد که امید است با رفع آن توسط مسئولان ارشد شهرستان و استان کاهش تصادفات را در محور های این شهرستان داشته باشیم.

سرهنگ سلیمانی راد با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و شدت بار ترافیکی این ایام گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خصوصا محور آستارا-اردبیل محدودیت های ترافیکی لحاظ می شوند و با توجه به گره ترافیکی منطقه پل ریلی راه آهن این شهرستان در ایام تعطیل با اتخاذ تصمیم مناسب از وقوع تصادفات و ترافیک سنگین جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش دیارمیرزا، آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و‌ همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share