وزیر راه و شهرسازی خبرداد

پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن | امضافروشی مهندسان باید جمع شود

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد شده و باید شورای پول و اعتبار با آن موافقت کند، گفت: تلاش بنده این است که امضافروشی مهندسان جمع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابه نقل از فارس، عباس آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح (به قول آخوندی بازدید) و کلنگ‌زنی چند پروژه در شهر جدید پرند در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید با توجه به رشد قیمت مسکن آیا موافق افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن هستید و آیا پیشنهادی در این خصوص ارائه شده است گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده است،‌ بنابراین باید شورای پول و اعتبار با این افزایش موافقت کند.

 چندی پیش رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق به بانک مرکزی خبر داده بود و شنیده می‌شود که قرار است سقف اوراق خرید مسکن در تهران از ۶۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش یابد.

آخوندی همچنین در خصوص بحث کاهش کیفیت ساخت و ساز با بخشنامه‌ای که از سوی وزیر راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی ارائه شده که مالکان نمی‌توانند مهندسان ناظر را انتخاب کنند، گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را همه مردم شنیده‌اند پس بنابراین این بخشنامه در حقیقت در این جهت بوده است که با امضافروشی مقابله کنیم و آن را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که مخالف این بخشنامه هستند آنهایی هستند که تلاش می‌کنند امضافروشی روال یابد،‌ خاطرنشان کرد: ما می‌گوییم مهندسی که ساختمان را طراحی می‌کند باید به مأموریت مهندسی خود به خوبی عمل کند، پس مهندس باید دراختیار مالک باشد، نباید بابت امضافروشی از مالکان حق‌الزحمه دریافت کند.

آخوندی تأکید کرد: وقتی ناظر از سوی مالک انتخاب می‌شود،‌ کیفیت ساخت و ساز کاهش نمی‌یابد، چرا که شهرداری‌ها بازرس انتخاب می‌کنند و آنها وظیفه بازرسی خود از روند ساخت و ساز را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: انتخاب نشدن مهندس ناظر از سوی مالک است که باعث کاهش کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

آخوندی: مسکن مهر افتتاح نکردم

عباس آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز برای اولین بار شاهد افتتاح مسکن مهر با حضور شما بودیم، گفت: رسانه‌ها اشتباه نکنند من مسکن مهری را افتتاح نکردم.

وی ادامه داد: امروز طی بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند از برخی از واحدهای مسکن مهر هم بازدیدی انجام دادم.

Share