دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان:

پدافند غیرعامل موجب حفظ اقتدار و گسترش امنیت کشور می‌شود

امیر محمدپور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف ذکر کرد: پدافند غیر عامل از ضروریات حفظ اقتدار و گسترش امنیت کشور در حوزه های مختلف و با بهره گیری از فعالیت های فنی و مدیریتی موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران و شرایط مفروض در جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر محمدپور، دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با مصطفی ضمیری مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دبیر شورای پدافند غیرعامل استان وزارت دفاع را یکی از عناصر خدمتگزار و فداکار نام برد گفت: این عنصر ایثارگر دوران هشت ساله دفاع مقدس را که شهامت و جسارت تعدی و تجاوز به کشور را از دشمنان گرفته و در پشتیبانی از نیروی های مسلح محیطی پایدار و با ثبات را فراهم آورده است، اگر چه عواملی چون ثبات قوانین و مقررات استفاده از ابزارهای نظارتی و عملکرد دستگاه های قضایی در ایجاد امنیت نقش مهمی ایفا می کنند، اما در این میان امنیت و ثبات سیاسی پشتیبانی وزارت دفاع از اهمیتی حیاتی و اساسی برخوردار است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان صنایع دفاع را پایه اصلی پدافند غیرعامل نام برد و گفت: عملکرد مطلوب نیروهای نظامی و انتظامی شرایطی مستعد از منظر پدافند غیرعامل برای پی ریزی دفاعی مبتنی بر دانش، برنامه ریزی، خلاقیت و تلاش در فضایی رقابتی و سالم را فراهم ساخته است و اینک بر ماست تا ضمن پاسداشت خون شهدا و مجاهدت جانبازان و ایثارگران در راه حفظ دستاوردهای آنان و استفاده از شرایط به وجود آمده تا از دستاورد های انقلاب اسلامی محافظت کنیم.

محمدپور تصریح کرد: برخورداری از سرمایه های جوان و خلاق و بهره گیری از دانش روز دنیا در تولید جنگ افزارهای دفاعی منحصر به فرد توانسته است پله های ترقی، پیشرفت، اقتدار و افتخار را در زمینه های مختلف تا حد عالی طی نماید که امروز به عنوان یکی از مقتدرترین نظام در منطقه و جهان مطرح شویم.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به استکبار دشمنان اذعان داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور است، بنابراین باید همواره آمادگی خود را در برابر نفوذ دشمن حفظ کنیم که به برکت خون شهدا امروزه هرگونه تهدیدی را پاسخگو هستیم.

محمدپور با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت اولین ویژگی مهندسی در دفاع مقدس بود،اظهار داشت: ویژگی فرماندهی واحدهای مهندسی در صحنه های جنگ به نحوی بود که سخت ترین اقدامات مهندسی در دشوارترین صحنه های نبرد با حضور فرماندهان و مدیران با ویژگی اخلاقی؛ شجاعت، ابتکار، تخصص، دانش و عمل انقلابی شاهد اقدامات معجزه گونه در مهندسی جنگ بودیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل پویایی و انعطاف پذیری سریع را از دیگر ویژگی مهندسی پدافند غیرعامل دانست و گفت: انجام سه ماموریت آماده سازی،مهندسی رزمی و مهندسی پشتیبانی رزمی هم زمان در عملیات ها و کسب قابلیت های منعطف متناسب با فضای نبرد در مناطق مختلف عملیاتی منجر به مزیت رزمندگان اسلام بر مقدورات برتر دشمن شد.

محمدپور با بیان اینکه امروزه شکل تهدیدات دشمن دستخوش تغییر شده است، افزود: باید بدانیم امروز محور تهدیدات از نوع نرم است و صنایع دفاع در تجهیز و پشتیبانی در مقابله با تهدیدات جنگ نرم نقش موثر، اساسی و سرنوشت سازی دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف ذکر کرد: پدافند غیر عامل از ضروریات حفظ اقتدار و گسترش امنیت کشور در حوزه های مختلف و با بهره گیری از فعالیت های فنی و مدیریتی موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران و شرایط مفروض در جامعه خواهد شد.

محمدپور خاطرنشان کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ‌ها، صنایع و حتی مردم عادی نیز می ‌توانند نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.

در ادامه مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع بیان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از وزارتخانه های دولت جمهوری اسلامی ایران است که مسئول برنامه‌ ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و توسعه توان دفاعی در کشور را عهده دار است و وظیفه آن تجهیز نیروهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی نیز بر عهده این وزارتخانه است.

امروزه پدافند غیرعامل در تمامی جوامع و دولت های حاکم به عنوان مقوله ایی جدی مطرح است

مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع با بیان اینکه بیداری اسلامی عمق استراتژی انقلاب اسلامی ایران است افزود: همه ما باید با بصیرت دشمنان خود را بشناسیم تا بتوانیم در مقابل آن ‌ها ایستادگی کنیم و دائم باید بدانیم دشمن در چه مرحله ‌ای از آمادگی است.

ضمیری با تاکید به اهمیت نقش وزارت دفاع در پدافند غیرعامل اذعان داشت: وزارت دفاع در حوزه پدافند غیرعامل ویژگی ‌هایی دارد که می ‌تواند نقشی اساسی داشته باشد، لذا باید در این حوزه کاملا فعال باشد.

مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع اظهار داشت: امروزه پدافند غیرعامل در تمامی جوامع و دولت های حاکم به عنوان مقوله ایی جدی مطرح است، به گونه ایی که در نگاه کشورهای سلطه جو برای دستیابی به منافع و منابع خود در صدد ایجاد اختلال و نفوذ در فعالیت کشورهای هدف بر می آیند.

ضمیری تصریح کرد: از انجا که امروزه هجمه فیزیکی هزینه بر است و دارایی های کشور دارای ارزش حیاتی هستند، دشمن به دنبال بروز تهدید و آسیب رسانی به کشور است.

مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع با اشاره به اساس اصل پیشگیرانه در پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: بر اساس اصل پیشگیرانه در پدافند غیرعامل نگاهی دقیق و فعالانه طلب می شود و این امر سبب ایجاد پایداری در برابر انواع تهدیدات دشمن می شود.

Share