حجت‌الاسلام پوررضا در مسجد امام رضا گلسار رشت:

وقتی پولمان را در بانک می‌گذاریم یعنی تنبل هستیم | جنگ‌ با بنی‌امیه بر سر قدرت نبود

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: میلیاردها میلیارد پول را در بانک‌ها می‌گذاریم و بعد انتظار داریم که اختلاس و دزدی صورت نگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاحجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا،در شب عاشورای حسینی در مسجد امام رضا(ع) گلسار رشت اظهار داشت: امام حسین(ع) در بین کسانی قرار گرفت که می‌خواستند فرهنگ جاهلیت را دوباره بازگردانند اما امام حسین(ع) با قیام خود نگذاشتند این افراد به آرزوی خود برسند.

وی با بیان اینکه رحمت خداوند متعال بر غصب او بیشتر است، گفت: امام صادق(ع) فرمودند که غصب خداوند پس از شهادت امام حسین(ع) زیاد شد.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه برخی سیاسیون در کشور ما می‌گفتند انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) به تاریخ پیوسته است، گفت: امام خمینی(ره) در خصوص کمونیست‌ها فرمودند که آنها به تاریخ پیوستند.

وی با بیان اینکه حکومت دینی تا حدودی در زمان امام علی(ع) تجربه شد، تصریح کرد: امام علی(ع) در زمان خودشان سعی کردند مسئولین پاک را در راس کار قرار دهند اما برخی از این افراد نیز بعدها شخصیت پلید خود را نشان می‌دهد.

در قرآن بسیار بیشتر از اخلاق به تقوا پرداخته شده

پوررضا با اشاره به اینکه تقوا به معنای خودکنترلی است، اظهار داشت: از نظر روانشناسان خودکنترلی بسیار حائز اهمیت است و در قرآن بسیار بیشتر از اخلاق به تقوا پرداخته شده است.

وی گفت: روانشناسان به علت اینکه اسلام به تقوا(خودکنترلی) توجه ویژه‌ای دارد، دین مبین اسلام را تحسین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن ۲۵۵ بار کلمه تقوا آماده است و تنها یک بار کلمه اخلاق مطرح شده است. اضافه کرد: افرادی که خودکنترل هستند در زندگی موفق خواهند بود.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه افرادی داریم که مسلمان نباشند اما تقوا داشته باشند، گفت: افرادی که با منطق زندگی می‌کنند افراد باتقوایی هستند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که باتقوا هستند به جاهلیت گذشته بازنمی‌گردند، گفت: کسانی که در خانواده خودکنترل بزرگ شوند، افراد موفقی خواهند شد.

پوررضا افزود: اگر مسلمانان صدر اسلام تقوا را جدی می‌گرفتند مسئولین منحرف راس کار نمی‌آمدند.

وی با اشاره به اینکه مسئله تقوا بسیار مهم‌تر از اخلاق است، ادامه داد: احتمال دارد شما با ترامپ(رئیس‌جمهور آمریکا) در یک خیابان تنه به تنه بخورید و ترامپ از شما عذرخواهی کند و این نشانه اخلاق است اما چون تقوا ندارد می‌تواند انسان‌های زیادی را بکشد.

وی کج‌فهمی را یکی از مشکلات بزرگ جامعه دانست و تصریح کرد: دین اسلام مخالف ثروتمند بودن از راه درست نیست.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه اگر همه درست زندگی کنیم و ثروت پاک داشته باشیم هیچ منافاتی با اسلام ندارد، افزود: افرادی که از راه درست ثروتمند شوند می‌توانند به بهشت برسند. ما اراده کردیم روزی مستضعفین جهان را مالکان جهان بکنیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند از انسان‌ها می‌خواهد که دنیا را آباد کنند، گفت: دین آمده است تا زندگی بشر را تسهیل نماید.

پوررضا با بیان اینکه دین چیزی برای ما کم نگذاشته است، اظهار کرد: خداوند جهان را بگونه‌ای خلق کرده‌ است که همه چیز در جای خود قرار دارد و اگر انسان مسیر را درست انتخاب نمایند از جهالت دور می‌شوند.

وی با اشاره اینکه در قرآن ۳۰۰ آیه در خصوص نفاق و دورویی داریم، گفت: افرادی هستند که به اسم دین می‌خواهند به ثروت و قدرت برسند.

حجت‌الاسلام پوررضا گفت: اهل سنت می‌گویند معاویه در اواخر عمر خود گفت ما تسلیم اسلام شدیم که بساط اسلام را جمع کنم و نباید بگذاریم که اسمی از پیامبر(ص) برده شود اما نتوانست این‌ کار را انجام دهد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مادر یزید مسیحی بود که می‌گفتند مسلمان شده است، گفت: یزید تا ۱۵ سالگی پیش خانواده مادری و بر سر سفره شراب بزرگ شده است.

وی ادامه داد: همین الان در عربستان بروید کتابی پیدا می‌کنید که نوشته است “زندگی‌نامه امیرالمومنین یزید بن معاویه” که در آن یزید را فردی شاعر و بافرهنگ معرفی شده است.

جنگ‌ با بنی‌امیه بر سر قدرت نبود

پوررضا با اشاره به اینکه برخی می‌گویند جنگ امام حسین(ع) با یزید “جنگ قدرت” بوده است، افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند “جنگ‌ ما با بنی‌امیه راجع به خداوند است”.

این‌ کارشناس مذهبی با بیان اینکه پیروزی برای حق و زیبایی‌هاست، گفت: امام حسین(ع) با شهادت خود پیروز شد.

حجت‌الاسلام‌ پوررضا با اشاره به اینکه امام حسین(ع) نگذاشت که نور امید خاموش شود، گفت: به همین علت از پیامبر(ص) می‌فرمایند “حسین از من است و من از حسین هستم”.

وی اظهار داشت: درود بر آن کشیشی که گفت “اگر حسین(ع) نبود امروز از مسیحیت خبری نبود”.

این‌ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فطرت انسانی زنده نگاه داشت، تصریح کرد: پدر و مادران عزیز نگران ظواهر فرزندان خود نباشیم بلکه باید نگران انسانیت فرزندانتان باشید.

وی ادامه داد: اگر فرزندی انسانیت نداشته باشد و به سراغ دین اسلام برود می‌خواهد با دین چپاولگری نماید پس باید ابتدا به فطرت فرزندان خود توجه نماییم.

وقتی پولمان را در بانک می‌گذاریم  یعنی تنبل هستیم

حجت‌الاسلام‌ پوررضا گفت: یکی از دردهای جامعه ما این است که چون رشد نکردیم باید یک عده ضعیف بر روی سر ما باشند، ما باید حکیم باشیم زیرا خداوند ما را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودمان را بالا بکشیم و به دست خود وضعیت خود را تغییر بدهیم.

وی گفت: امیدوارم روزی برسد که وقتی به جوانی می‌گوییم که بیاید کارمند دولت شود بگوید من ضعیف نیستم و خودم کار می‌کنم و نوآوری می‌کنم البته منظور بنده این نیست که تمامی کارمندان دولت افراد ضعیفی هستند.

پوررضا همچنین اظهار کرد: میلیاردها میلیارد پول را در بانک‌ها می‌گذاریم و بعد انتظار داریم که اختلاس و دزدی صورت نگیرد.

این‌ کارشناس مذهبی ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) انسانی که پول دارد و با پولش کار نمی‌کند جاهل است. بنابراین ما وقتی پولمان را در بانک می‌گذاریم و با پول خود کار نمی‌کنیم تنبل و جاهل هستیم.

Share