استاندار در حاشیه سفر وزیر نیرو به گیلان خواستار شد:

وزارت نیرو از تقویت تاسیسات برق گیلان حمایت کند |فرسودگی تاسیسات مشکل آفرین است

استاندار گیلان با اشاره به فرسودگی تاسیسات و شبکه های توزیع برق در استان، خواستار حمایت وزارت نیرو برای رفع مشکلات در این زمینه شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر مصطفی سالاری در مراسم بهره برداری از طرح جامع آبرسانی به ۱۲ روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روشBOT با حضور وزیر نیرو، اظهار داشت: گیلان علیرغم اینکه پربارش ترین استان کشور است و مشکلی برای تامین آب ندارد، برای دسترسی به آب در بخش آب شرب و همینطور کشاورزی دچار مشکلات اساسی است.

وی افزود: بخش عمده آب کشاورزی گیلان از سد منجیل تامین می شود و این در حالی است که آب این سد از استان های همجوار که وضعیت آبی چندان مناسبی ندارند سرچشمه می گیرد.

دکتر سالاری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت همه منابع آبی در گیلان، یادآور شد: اقدامات خوبی برای لایروبی آب بندان ها آغاز شده است و امیدوار هستیم با حمایت وزارت نیرو ادامه پیدا کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: سدهای پلرود، شفارود، سدهای لاستیکی و منابع آبی محلی نظیر چشمه ها و رودخانه ها اگر درست مدیریت شوند مشکلی برای تامین آب شرب و کشاورزی در آینده نخواهیم داشت.

وی در ادامه به وضعیت شبکه های برق رسانی در گیلان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز وضعیتی مشابه با بخش آب داریم و دچار مشکلات جدی هستیم.

دکتر سالاری با بیان اینکه میزان تولید برق در گیلان یک و نیم برابر بیشتر از نیاز استان است، افزود: مازاد تولید به سایر مناطق کشور منتقل می شود.

استاندار گیلان فرسودگی تاسیسات برق رسانی استان را مشکل آفرین خواند و عنوان کرد: ما نیازمند یک تحول اساسی در شبکه توزیع برق هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صدمات وارد شده به تاسیسات برق گیلان در سال های گذشته جبران نشد، تصریح کرد: پیامدهای این صدمات را امروز می بینیم.

دکتر سالاری همچنین خواستار حمایت وزارت نیرو و تدوین برنامه ای برای اصلاح شبکه توزیع برق گیلان شد.

استاندار گیلان در رابطه با طرح جامع آبرسانی به ۱۲ روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روش BOT نیز گفت: بنا داریم در آینده بیشتر از مشارکت بخش خصوصی بهره بگیریم.

وی در پایان نسبت به معرفی طرح مذکور بعنوان یک الگوی موفق در سطح کشور ابراز امیدواری کرد.

Share