این خفت‌بارترین صحنه است که جانورهایی این‌چنین در این شهر نفوذ کنند

واکنش امام جمعه بابل به فساد و فحشا در شورای شهر؛ انا لله و انا الیه راجعون

مام جمعه بابل در خصوص مسائل اخیر در شورای شهر بابل گفت: یکی ٣٧٠ میلیون، یکی ۴۵٠ میلیون تومان و یکی دیگر یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای محو فیلم هزینه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی خطیب نمازسیاسی عبادی جمعه این هفته بابل در مصلای بزرگ این شهر با اشاره به آغاز ماه محرم در هفته پیش‌رو اظهار کرد: عزاداری ماه محرم باید با برنامه‌ریزی هیات‌های امنا و هیات‌های مذهبی باشکوه برگزار شود اما متاسفانه بر اساس برخی شنیده‌ها، برخی‌ها به بهانه مشکلات اقتصادی، قصد تعطیلی اطعام‌دهی ماه محرم را دارند که این اصلا خوشایند سفره اهل‌بیت نیست.

وی افزود: گذشتگان ما به‌رغم مشکلات اقتصادی مختلف، در طول سال بر رنج‌های مراسم عزاداری سیدالشهدا را کنار می‌گذاشتندو از ارادتشان را به امام‌حسین(ع) کم نمی‌گذاشتند.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: مشکلات اقتصادی را به پای سیدالشهدا(ع) ننویسید و مجالس عزای حسینی نباید ضرر این وضعیت را بدهد، نباید چراغ عزاداری سیدالشهدا کم فروغ شود بلکه از اسراف‌ها کم کنید، متاسفانه برخی از تکایا در سال‌های گذشته تنها به پلوخوری می‌پرداختند و تنها برای عده خاصی این پلوخوری‌ها برقرار بود که باید این مشکل برطرف شود، امام‌حسین(ع) متعلق به همه است.

این مسئول تصریح کرد: محفل عزاداری حتما باسخنرانی، مداحی و اقامه عزا کامل باشد، در کنار شور حسینی به شعور حسینی پرداخته شود و محور سخنرانی‌ها شایسته است با دقت‌نظر هیات امنا اموال سیدالشهدا و وقف‌ها در جایگاه‌ها و موضوعات خود هزینه شود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به مشکلات امروز جامعه ایرانی گفت: متاسفانه افزایش انتقادها و بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به دولت‌مردان و مربیان جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیاد است، مشکلات اقتصادی از یک طرف، تورم، بی‌برنامگی مدیران، فشارهای دشمن و فضای مجازی زمینه بی‌اعتمادی را فراهم می‌کند، مسؤولیت ما تغییر فضا به سمت خوشبینی است و همدلی کردن و نشستن پای درد دل مردم از سوی مسؤولان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: متاسفیم که رئیس‌جمهوری که خودش عضو مجلس خبرگان است و حتی به این مجلس دعوت شد به این اجلاسیه نرفت، ایشان بداند که با فرار از این‌گونه جلسه‌ها مشکل حل نمی‌شود بلکه باید پاسخگو باشندو این پاسخگو بودن به جامعه آرامش و امید می‌دهد.

خطیب جمعه بابل با اشاره به عملکرد دولت در مسائل اقتصادی و اجتماعی یادآور شد: راهکارها باید درست و موفق‌آمیز باشد، بسته‌هایی را دولت برای حل مسائل جامعه اعلام می‌کند، مدتی بعد کم‌کم به گل می‌نشیند، از صاحب‌نظران و کارشناسان نظرخواهی شود و دلسوزانی که برنامه و طرح دادند آن را با دقت و اجرایی کنند، نیاز امروز جامعه اقدام و کار جهادی است، مسؤولان تمام‌قد بایستند و با حرکت جهادی عمل کنند.

روحانی تاکید کرد: ضعف دستگاه رسانه‌ای ما مشهود و رسانه ملی دچار تناقضات رسانه‌ای است و نمی‌تواند عمل مناسب را در این پیچیدگی‌ها انجام دهد، گاهی به نعل و گاهی به میخ‌زدن راهکار نیست، مسائلی که زمینه اعتمادرسانی را فراهم می‌کند، صورت دهندو دولتمردان با کار و تلاش به مردم امید دهند.

این مسئول ادامه داد: جامعه ما به‌حضور مسؤولان در میان مردم نیازمند است تا زمینه اعتمادسازی فراهم شود، در مشکلات و معضلات باید از رفتار و عملکرد خودمان انتقاد کنیم، چند روزی لیر ارزش ترکیه در مقابل دلار کاهش یافت و مردم با آتش‌زدن دلارها، پول ملی را تقویت کردند اما در این کشور برخی‌ها با هجوم برای خرید دلار و احتکار فشارهای اقتصادی را تشدید می‌کنند، چقدر برخی از افراد وقیح هستند و از این فرصت برای احتکار استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه بابل افزود: شنیدم برخی از افراد در این شهرستان انبارهای متعددی اعم از پوشک و اقلام ضروری را در انبارها احتکار کردند، از اداره بازرگانی، اتاق اصناف و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهم هر چه سریعتر اقدام کنند و با این خیانت‌های سنگین برخورد جدی شود، خاک بر سر آن انسانی که با این پول‌های احتکار می‌خواهد بر ثروت خود بیافزاید و بر رنج‌های مردم سوار شود.

روحانی با اشاره به مسائل هفته گذشته شورای شهر بابل گفت: مسائل شورای شهر بابل و رسوایی‌ها اخیر که اتفاق افتاد مانند دملی چرکین بود که ترکید، خدا به ما رحم کرد که این افراد این موقع رسوا شدند، این صحنه یکدفعه بوجود نیامد و برخی از افراد رذل درون شورا از مدت‌ها قبل این اقدام‌ها را انجام می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: چشمانی ناظر این صحنه‌ها نبودند، این استان استانداری و نهادهای نظارتی ندارد و آیا اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی خبر نداشتند، از ماه‌های قبل در تریبون نمازجمعه گلایه کردم و به من توصیه کردند که نگویم اما من دهان خود را نبستم و نمی‌بندم، بوی مشمئز رشوه‌ها و خیانت‌های آن‌ها را بارها به مسؤولان تذکر دادم، این مخصوص این شهر فقط نیست، این نمونه‌ای بود و متاسفانه چه راحت از این کارها می‌گذرند.

خطیب جمعه بابل ادامه داد: به بهانه تعامل به‌راحتی از این فسادها چشم پوشی می‌کردند، خدا را گواه می‌گیرم از رسوایی برخی از این افراد خوشحالم هر چند این روزها بر ما سخت می‌گذرد، سیدالشهدا(ع) وقتی خبر خلافت یزید را شنید جمله انالله و انا الیه راجعون را بر زبان جاری ساخت، مصیبتی بالاتر از این نیست، خانواده شهدا با چشمانی گریان به من مراجعه کردند و گفتند بچه‌های ما چه می‌شوند که این افراد مسؤول و متولی امور جامعه شدند، من هم همراه با این مردم می‌گویم انالله و انا الیه راجعون.

روحانی افزود: این افراد رذل در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن کلفتی کردند، زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند، پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیر اخلاقی خود رشوه دادند و این خفت‌بارترین صحنه است که جانورهایی این‌چنین در این شهر نفوذ کنند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: از نهاد های امنیتی و دستگاه نظارتی تقاضا دارم که با سخت‌ترین نحو با این افراد برخورد شود البته در کنار این صحنه‌های تلخ، رویش نسل جوان و افراد با استعداد در این جامعه امیدوارکننده است و شاهد هستیم پنج نفر از نوجوانانی که رویش‌های علمی را به دست آوردند باعث افتخار این دیار شدند.

Share