نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان

هیچ عذری برای تأخیر در بهره‌برداری پروژه راه‌آهن رشت باقی نمانده است

معاون رئیس‌جمهور گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون طی امسال برای راه‌آهن رشت پرداخت‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان در رشت با اشاره به تعهدات دولت دوازدهم طی امسال در گیلان اظهار کرد: چند موضوع در مهرماه امسال به مردم گیلان متعهد شده‌ام که نخستین آن تکمیل زیرساخت‌های استان بود.

وی با اشاره پروژه راه‌آهن گیلان افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون طی امسال برای راه‌آهن رشت پرداخت‌شده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه طی یک هفته ۴۸ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن پرداخت‌شده افزود: هیچ عذری برای تأخیر در بهره‌برداری پروژه راه‌آهن رشت باقی نمانده است.

نوبخت با بیان اینکه طی ماه‌های آینده مردم از راه‌آهن استفاده خواهند کرد تصریح کرد: در فاصله خیلی کوتاه‌تر مردم می‌توانند ارز قطارهای وی آی پی در گیلان استفاده کنند و این موضوع موجب می‌شود تا کسب‌وکارهای جدید در گیلان به راه بیفتد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه فاز دوم شبکه ریلی در انزلی به‌زودی آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: همچون انزلی در شهرستان آستارا نیز این پروژه ریلی آغاز می‌شود و با این تفاوت که نیمی از هزینه ریلی در آستارا توسط جمهوری آذربایجان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه مطالعات اتصال راه‌آهن رشت قائم‌شهر شروع‌شده افزود: تکمیل زیرساخت‌های نیمه‌تمام زیربنایی در گیلان در اولویت است و فعلاً باید این پروژه‌ها به اتمام برساند.

وی توجه به محرومین و افراد کم‌درآمد را از دیگر تعهدات خود برشمرد و گفت: در کنار پیش بردن چرخ‌های توسعه ساخت مسکن محرومین را شروع کرده‌ایم.

نوبخت با اشاره به طرح‌های آبخیزداری در رودخانه‌ها، تالاب انزلی و پسماند بیان کرد: باید دفتر من و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص اعتبارات مصوب تخصیصی نظارت کنند.

رئیس سازمان برنامه بودجه با اشاره به میزان بالای بیکاری جوانان گیلانی تصریح کرد: در شورای عالی سه قوه یک‌میلیاردی دلار صرفاً برای اشتغال از صندوق توسعه گرفته‌شده که نقداً در سازمان وجود دارد و استانداران و مدیران کل باید بجنبند و این اعتبار را با راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا، ساخت‌وساز، طرح‌های دریا محور، گردشگری و سایر با ۶ درصد سود دریافت کنند.

Share