ادعای انقلابی بودن، ولایت‌مداری و عاشورایی بودن باید در عمل اثبات شود

هشدار وزیر اطلاعات به مدعیان ولایت‌مداری|اگر به فرمایشات عمل کردیم، ولایتمدار هستیم

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که «ولایتمداری زمانی خود را نشان می‌دهد که در جایی که نظر من با نظر ولی‌فقیه متفاوت است، نظر ولی فقیه خود را بپذیرم»، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری حرکت عده‌ای را در هو کشیدن یادگار امام (ره) در حرم امام (ره) و پرتاب کردن کفش و مهر را در قم به سمت رئیس مجلس را تقبیح و محکوم کردند، اگر آن حرکت را تکرار نکردیم، امتحان خود پس داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی، وزیر اطلاعات شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به واقعه کربلا و خلف وعده کوفیان در برابر حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از مردم کوفه در نامه‌ای به حضرت سیدالشهدا(ع) اعلام کردند که یزید را لایق رهبری امت اسلام نمی‌دانند و افراد زیادی آمادگی دارند که حضرت رهبری امت اسلام را برعهده بگیرند تا آینده اسلام آینده ای روشن باشد اما زمانی که امام به کوفه رفت، خبری از ۱۲ هزار تن نبود.

وی با بیان این که این پیشامد موجب تعجب امام حسین(ع) نشد، اظهار کرد: ادعای با حسین(ع) و انقلابی بودن کار راحتی است و شعار دادن کار سختی نیست و نه تنها هزینه ندارد بلکه درآمد و کاسبی هم دارد. بنابراین باید امتحان کرد که آیا عمل‌مان با شعارمان منطبق است یا نه.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که از نظر قرآن کریم زندگی عرصه امتحان پس دادن و آزمایش است، خاطرنشان کرد: در امتحان معلوم می‌شود که آدم چند مرده حلاج است. پیامبران نیز امتحان دادند و این امتحان حتی سخت‌تر از مردم عادی بوده. همه اعم از عالم و غیر عالم و روحانی و غیر روحانی باید امتحان بدهند و چه بسا که امتحان روحانیون مانند انبیا سخت‌تر از امتحان دیگران است.

علوی با بیان اینکه ادعای انقلابی بودن، ولایت‌مداری و عاشورایی بودن باید در عمل اثبات شود، افزود: وقتی دست ما به قدرت رسید، باید امتحان دهیم که آیا قدرت را برای خدمت به مردم به کار می‌گیریم یا برای زدن به سر مردم؛ آیا مایه آرامش مردم می‌شویم یا این که باعث دل‌نگرانی آنها می‌شویم؛ آیا گره‌گشایی از گرفتاری مردم می‌کنیم یا باعث گره افتادن در کار مردم می‌شویم؟ این امتحان‌ها که در خوشی با مال و ثروت و قدرت انجام می‌شود، بسیار سخت‌تر از امتحان‌هایی است که در فشار و سختی انجام می‌شود.

وی گفت: وقتی افراد مقام و موقعیتی پیدا می‌کنند، اگر غرور و تکبر آنها را فرا نگرفت و با مردم درنده‌خویی نکردند، در امتحان با مال و مقام و موقعیت موفق شده‌اند؛ وگرنه اگر آنها را غرور بگیرد، در امتحان بازنده شده‌اند.

وزیر اطلاعات در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از مسئولان برای حل مشکلات و تقویت وحدت در جامعه، اظهار کرد: وقتی شعار «استقلال» و «نه شرقی و نه غربی» سر می‌دهیم و بر دهن آمریکا و قدرت‌های استکبار می‌زنیم، طبیعی است آنها نیز بیکار نمی‌نشینند بلکه تهدید می‌کنند، فشار می‌آورند، کار را برای مسئولین در اداره کشور سخت می‌کنند، جنگ روانی علیه ما راه می‌اندازند و ما را به جنگ نظامی و حمله تهدید می‌کنند. اگر در برابر این اقدامات با بردباری ثبات قدم و تحمل مشکلات گام برداریم و پشت مسئولین نظام قرار بگیریم و آنها را دلگرم به حل مشکلات کنیم، امتحان خود را خوب پس داده‌ایم اما اگر در سر هم بزنیم و وحدت ملی را به هم بریزیم، تقصیر مشکلات را به جای دشمن، بر گردن هم اندازیم و در جنگ روانی در زمین دشمن بازی کنیم و به تعبیر مقام پشت دولت و مسئولین را خالی و همدیگر را تضعیف کنیم، امتحان بدی پس داده‌ایم.

علوی با بیان این که قیام سیدالشهدا(ع) امتحانی بود که عده کمی در آن قبول و جمع بسیاری در آن مردود شدند، خاطرنشان کرد: امروز هم در معرض امتحان هستیم و باید در عرصه‌های مختلف امتحان پس بدهیم. مهم‌ترین عرصه امتحان امروز، عرصه ولایت و تبعیت از رهبری است. شعار به ولایت دادن راحت است اما عمل به آن دشوار است. ولایت مداری در عمل ارزش دارد و در احساسات، شعار و شلوغ بازی ارزش خود را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ولایتمداری زمانی خود را نشان می‌دهد که در جایی که نظر من با نظر ولی فقیه متفاوت است، من نظر خود را زیر پا بگذارم و به نظر رهبرم عمل کنم. ممکن است در جایی نیز نظر من و رهبرم شبیه هم باشد اما من مطابق نظر خودم عمل می‌کنم ولی هزینه آن را پای رهبرم می‌نویسم و منت آن را بر سر رهبرم می‌گذارم. در این شرایط باید بدانیم که در جایی که نظر رهبرمان را بر نظر خودمان ارجحیت دادیم، در امتحان ولایت‌مداری سربلند شده‌ایم.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به قطع سخنرانی سید حسن خمینی و توهین به او از سوی عده‌ای در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در سال ۸۹ و همچنین قطع سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و پرتاب کفش و مهر نماز به سوی او در ۲۲ بهمن سال ۹۱ در قم، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری حرکت عده‌ای را در هو کشیدن یادگار امام (ره) در حرم امام (ره) و پرتاب کردن کفش و مهر را در قم به سمت رئیس مجلس را تقبیح و محکوم کردند، اگر آن حرکت را تکرار نکردیم، امتحان خود پس داده‌ایم؛ و الا این که مقام معظم رهبری عملی را تقبیح کنند اما ما حرکت زشت خود را توجیه کنیم و بگوییم که تکلیف رهبری آن است که آن صحبت‌ها را بزنند و تکلیف ما نیز این است که این‌گونه عمل کنیم، این ولایت‌مداری نیست.

وی اظهار کرد: اگر زمانی که رهبری بر وحدت، برادری و انسجام ملی تاکید می‌کنند، ما وحدت را بر هم بزنیم، رفوزه شده‌ایم. ایشان در دیدار اخیر اعضای خبرگان بر وحدت و لزوم حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و فرمودند «نباید پشت دولت را خالی کنیم». اگر به این فرمایشات عمل کردیم، ولایتمدار هستیم.

Share