فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌ اشرفیه:

نمایش بزرگ «قبیله غافل» در آستانه‌ اشرفیه اجرا می‌شود

نمایش بزرگ «قبیله غافل» به نویسندگی و کارگردانی امین جمالی در ۱۲ پرده در آستانه‌ اشرفیه اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌ اشرفیه در نشست خبری نمایش بزرگ قبیله غافل اظهار کرد: هنر، زبان رسایی برای همه موضوعات تاریخی و ملی و مذهبی است و که می‌تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کند.

سرهنگ حسن حبیبی با بیان اینکه هنری ایدئال است که بتواند مبانی و معارف دینی را در بین انسان‌ها منتشر و آن‌ها را جاودانه و در اذهان ماندگار کند گفت: متأسفانه امروز فرهنگ غرب از ظرفیت بالای هنر در خدمت شهوت، خشونت، ابتذال و استحاله هویت انسان‌ها و جامعه استفاده می‌کند که این برخلاف مبانی دینی و اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین وظیفه هنرمندان جامعه تبلیغ و تبیین مبانی دینی و اسلامی است بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام کانون بسیج هنرمندان نمایش قبیله غافل را با موضوعات سیره زندگی معصومین و رویدادهای انقلاب اسلامی در شب‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن حرم مطهر شهدای آستانه‌ اشرفیه اجرا می‌کند.

کارگردان و نویسنده نمایش بزرگ «قبیله غافل» با بیان اینکه این نمایش کاری از بسیج هنرمندان شهرستان آستانه‌ اشرفیه است اظهار کرد: نمایش بزرگ «قبیله غافل» با حضور ۲۵۰ بازیگر و عوامل اجرایی در قالب ۱۲ پرده در حرم شهدای آستانه‌ اشرفیه اجرا می‌شود.

امین جمالی با اشاره به استقبال خوب مردم از دو نمایش «عقیله‌العرب» و «قافله عاشقی» در سال‌های گذشته گفت: نمایش بزرگ «قبیله غافل» با حضور بسیجیان، هنرمندان و هیئات مذهبی شهر و با پشتیبانی سپاه ناحیه شهرستان آستانه‌ اشرفیه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات نمایش «قبیله غافل» غافل بیان کرد: این نمایش به موضوع توطئه و بی‌بصیرتی خواص از در اسلام تا پس از انقلاب اشاره می‌کند.

Share