آیت الله تقوی در همایش بزرگ زکات تاکید کرد:

مشکلات از بی عرضگی برخی مدیران است | پول نباید معیار انتخاب مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور با بیان این مطلب که باید برای اجرای امر زکات جامعه را تشویق کرد، افزود: اگر یک حد از احکام الهی در زمین اجرا شود به مثال این است که ۴۰ شبانه روز بر زمین خشکی باران ببارد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور در برنامه همایش بزرگ زکات که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، گفت: زکات یکی از احکام مهم الهی است و امیدواریم در وقت و عمری که در اجرای امر خداوند گذاشته ایم بتوانیم توفیقاتی را بدست آوریم.

وی با گلایه از عدم برگزاری مراسم ها در وقت مقرر گفت: یکی از عیب های بزرگ که در برگزاری جلسات در کشور وجود دارد این است که سر وقت برگزار نمی شوند و متاسفانه  این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است که امیدوارم این عیب بزرگ برطرف گردد زیرا اگر به این مسأله توجه نشود یعنی خلف وعده صورت گرفته است که حکم شرعی دارد.

آیت الله تقوی با اشاره به اینکه کسی که در حوزه زکات کار میکند باید ارزش کار خود را بداند، افزود: با شناخت عملی که انجام میدهید سبب شور و نشاط در جامعه می گردید زیرا فعالیت در حوزه زکات یعنی تلاش برای محقق شدن احکام الهی است.

وی با بیان اینکه جلسات، برنامه ریزی ها و سخن هایی که در انجام زکات گفته میشود، عبادت محسوب میشود، افزود: عاملین در زکات در اصل وارد صحن عبادت شده اند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور با بیان این مطلب که باید برای اجرای امر زکات جامعه را تشویق کرد، افزود: اگر یک حد از احکام الهی در زمین اجرا شود به مثال این است که ۴۰ شبانه روز بر زمین خشکی باران ببارد.

وی با بیان اینکه معنی زکات دلسوزی برای فقرا است، افزود: با اجرای احکام خداوند نیازمندان و فقرا را خوشحال میکنیم و قدم گذاشتن در راه زکات سبب میشود سفره نیازمندان قوی تر شود و این به معنای انسان دوستی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی کشور با بیان اینکه مسئولان باید به فکر فقرا باشند، گفت: نمیتوان با گرفتن حقوق نجومی و داشتن رفاه، رنج محرومان را درک کرد و  به این سبک زندگی کرد که این روند در شان حکومت اسلامی نیست.

وی افزود: از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی این است که به محرومان بیشتر رسیدگی شود و دولت و مجلس باید برنامه های مشخصی برای این اقشار داشته باشند.

آیت الله تقوی با بیان اینکه مسئولان نباید به سطح زندگی بالای خود قانع باشند، گفت: باید برای کمک به زندگی فقرا سطح زندگی خود را پایین بیاورند.

مشکلات از بی عرضگی برخی مدیران است

وی با بیان اینکه مسئولان خوبی هم در نظام حضور دارند، افزود: ایران اسلامی دارای مدیران موفقی است ولی باید اولویت کار های خود را برای فقرا قرار دهند که اگر اینگونه نباشد برازنده نطام اسلامی نخواهد بود.

به گزارش دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی  با بیان اینکه در اول انقلاب مردم در محرومیت بسر می‌بردند، گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد از مردم کشور در شهرها و روستاها دارای خدمات برق و گاز و اب و تلفن هستند.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون دانشجو در کشور حضور دارند، گفت: با روی کار آمدن نظام اسلامی برکات زیادی را در کشور شاهد بودیم.

آیت الله تقوی با بیان اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد از بی عرضگی مدیران است، گفت: کشور دارای امکانات بسیار خوبی است ما توانستیم هم از کشور خود دفاع کنیم و هم از کشورهای همسایه مورد در مقابله با دشمنان حمایت نماییم.

رییس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه دشمن میخواست اسرائیل کوچکی را در سوریه بوجود آورد، افزود: جمهوری اسلامی با جوانان رشید و مومن خود نگذاشت چنین اتفاقی در منطقه رخ دهد.

وی با بیان اینکه روحانیت باید در خدمت مردم باشد، گفت: اشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد به پای روحانیت و نظام ننویسید، مردم باید بدانند که روحانیت معیارش بر شایسته سالاری و متدین بودن و کارامد بودن توجه دارد.

آیت الله تقوی با بیان اینکه پول نباید معیار انتخاب مسئولان باشد، گفت: چنین حرکاتی در انتخابات، اسلامی درست و نیست دروغ و تهمت فریب دادن مردم غیر اسلامی است و روحانیون چنین حرکاتی را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه انحرافات را باید گفت، افزود: اگر سکوت کنیم تبدیل به فرهنگی زشت در جامعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان اینکه عاملین در عرصه زکات نماینده ولی فقیه هستند، گفت: این کار بسیار حساس است و کسانی که در این امر کار میکنند سربازان ولی فقیه هستند.

وی با بیان اینکه زکات یک صدقه واجب است، افزود: پرداخت زکات نشان خیرخواهی و نوع دوستی شما مردم بزرگوار است.

رییس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه مسئول جمع آوری زکات کمیته امداد است، گفت : ۶۰ درصد از زکاتی که جمع آوری میشود باید به فقرا برسد و مابقی برای ساخت مسکن جهزیه و آزادی زندانیان قرار میگیرد و ریالی برای حقوق کارکنان کمیته امداد خرج نمیشود.

وی در پایان افزود: زکات نمادی از انسانیت ،ترویج احکام دین، تقویت حاکمیت و سربازی برای ولایت است. مردم ولی نعمت ما هستند و باید به آنها خدمت کنیم. امام حسین(ع) برای اقامه زکات و نماز قیام کرد و حسینی ها باید این امر را توجه داشته باشند.

Share