نماینده مردم رشت در مجلس:

مستند کریمی قدوسی طنز بود، سند جاسوسی نداشت | نقش نماینده مجلس افشاگری نیست

یک عضو فراکسیون مستقلین معتقد است فیلمی که دیروز جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در صحن علنی مجلس پخش کرد، یک فیلم طنز و کارتونی بود‌ه و هیچ سندی از جاسوسی در آن وجود نداشته ‎است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت درباره سخنان دیروز کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در سؤال از وزیر امور خارجه در صحن علنی می‎گوید: صحبت‎های ایشان درباره برخی از همکاران خود ازجمله آقای علاءالدین بروجردی و آقای ظریف بی‌انصافی است. اما ما تا پایان دوره نمایندگی ایشان نمی‎توانیم کاری کنیم. اما مردم می‎توانند درمورد این نمایندگان تصمیم‌گیری کنند. ایشان همچنین نشان داده است که صلاحیت در اختیار داشتن این اطلاعات را ندارد و به ناحق و مغرضانه از آن‌ها استفاده می‎کند.

** سخنان کریمی قدوسی غیرشرعی و غیراخلاقی بود

این نماینده مجلس همچنین تأکید می‌کند: مطالبی که آقای کریمی قدوسی در صحن علنی عنوان کردند، غیرشرعی و غیراخلاقی بود. البته مورد اعتراض قاطع نمایندگان نیز قرار گرفت. من فکر می‎کنم که نمایندگان باید جواب درخور شأنی را به ایشان بدهند.

** نقش نماینده مجلس افشاگری نیست

او همچنین با تأکید بر اینکه نقش نماینده مجلس افشاگری نیست، می‎گوید: اگر کسی جاسوس است، تشخیص این مسئله در صلاحیت بنده و ایشان نیست. البته نقش یک نماینده مجلس هم افشاگری نیست. ما دیروز شاهد صحنه‎های تلخی در مجلس بودیم. به نظرم مردم باید با یک «نه» بزرگ، از حضور دوباره این افراد در مجلس جلوگیری کنند.

**پاسخ ظریف به کریمی قدوسی؛ جوانمردانه و اخلاقی

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه سخنان دیروز کریمی قدوسی بی‎پروایی و بی‎اخلاقی بوده است، بیان می‎کند: مردم و رسانه‎ها باید به این مسائل ورود کنند و به آن واکنش نشان دهند تا این بی‌اخلاقی‌ها را بکشند.

نماینده مردم رشت همچنین اشاره می‎کند ما که در داخل صحن بودیم خیلی متأسف شدیم، طبیعتاً مردم نیز از شنیدن این سخنان ناراحت شدند. به نظرم آقای ظریف کار جوانمردانه و اخلاقی انجام دادند.

او همچنین درباره مستندی که کریمی قدوسی دیروز در مجلس منتشر کرد، می‎گوید: فیلمی که ما دیدیم، چند عکس و تصویر بود که در کنار هم قرار گرفته بود. درواقع ما در این فیلم سندی از خیانت و جاسوسی ندیدیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه اگر کسی اسنادی دارد به قوه قضائیه تحویل دهد، می‌افزاید: یعنی چه که فیلم کارتونی و طنز پخش می‎کنند؟ این فیلم درواقع نوعی فیلم کارتونی و طنز بود که بعد از پخش آن، خیلی از نمایندگان خواستند که به‎عنوان اعتراض صحن را ترک کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه هدف کریمی قدوسی از این اتهامات به دولت چیست؟ می‎گوید که بعضی‎ها می‌خواهند قهرمان فیلم‌های کارتونی شوند، وگرنه آنقدر این مسائل سخیف بود که کسی حال و حوصله شنیدنشان را نداشت.

صبح دیروز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤال نمایندگان در بهارستان حاضر شد. این سومین بار بود که جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات ظریف را به مجلس می‌کشید. او دیروز درباره حضور افراد دوتابعیتی و به گفته خودش، جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‎ای از ظریف سؤال کرد. کریمی قدوسی همچنین برای اثبات ادعایش، فیلمی را منتشر کرد که به گفته خودش، مستندی است درباره جاسوسی تیم مذاکره کننده ایران. هرچند که نمایندگان برای بار سوم به سؤالات کریمی قدوسی از وزیر امور خارجه رأی ندادند.

Share