امام جمعه موقت آستارا:

مساجد جای نواختن طبل نیست | بانک‌ها اسما اسلامی هستند

صالحی با انتقاد از نواختن طبل در مساجد گفت: اگر توان مقابله با برخی موارد را ندارید کنار بکشید، چرا نمی دانید مساجد جای نواختن طبل نیست، مسجد جای عزاداری و برپا داشتن اعتقادات و محل سکوت و وعظ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام ناصر صالحی برگزار شد.

امام جمعه موقت آستارا ابتدا با اشاره به توکل به خدا گفت: خداوند همیشه به مومن از جایی روزی می دهد که انتظارش را ندارد.

حجت الاسلام صالحی حق خداوند بر گردن مومنان را بسیار مهم دانسته و گفت: خداوند متعال بر مومنان حق دارد و همواره انسان باید به پروردگار و پیامبرانش احترام گذاشته و رهنمودهای ایشان را گرامی دانسته و سرلوحه کارش قرار بدهد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به ایام مباهله گفت: فضل بی مثال امیرالمومنین (ع) در مباهله نشان از عالم بودن حیدر کرار دارد و کسی قادر است به پیامبر احترام بگذارد که تمام ۲۳ سال زحمت او را برای قرآن بشناسد.

صالحی ادامه داد: به فرموده پیامبر(ص) نباید در عمل بر قرآن از دیگران عقب بمانیم و معجزه ای که تا قیامت مثل آن نخواهد آمد قرآن کریم است و باید قرآن را گوش بدهیم و عمل کنیم تا شاید رستگار شویم.

امام جمعه موقت آستارا با انتقاد از دولت گفت: این تعداد از احتکارهای فراوان و بیابان های پر از ماشین را چرا ندیده و عمل نمی کنید؟ قرآن برای عمل کردن است، آیات حلال و حرام راهنمای انسان است، چرا گوش کسی به سخنان مراجع شنوا نیست؟

وی افزود: بانک هایی که سود کلان می‌گیرند فقط اسم اسلامی را دارند.

مدیر حوزه علمیه بندر آستارا در بخش دیگر سخنان خود گفت: ولایت شعار نیست، عده ای در برهه ای از زمان گفتند ما از ولایت گذشتیم و امروز کسی نمی‌تواند با این شعار رای جمع کند، امروز زمانی است که عمل و زبان افراد باید در مورد ولایت یکی باشد و نباید دوگانه عمل کنیم و تکلیف مان باید مشخص باشد.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: حرمت دین از بسیاری از موارد بیشتر بوده و اوجب واجبات است، شهید کربلا(ع) فرمود اگر دستانم را ببرید بازهم از دین حمایت خواهم کرد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به شهادت آیت الله مدنی در راه دین گفت: کسی که خون خود را در راه دین می دهد به حفظ دین افتخار می‌کند و باید قدر خون این شهیدان را دانست.

وی با تذکر به عدم نظارت به حجاب گردشگران خارجی گفت: باید این رویه تغییر کند و متاسفانه حضور مسافران کشور همسایه با پوشش نامناسب زیبنده شهرستان مرزی بندر آستارا نیست و باید با نظارت بیشتر در این مسئله عمل کرد.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به رعایت حرمت مساجد گفت: حرمت مساجد باید همیشه حفظ شود و متاسفم برای عده ای که اسم مسلمان را یدک می کشند و موسیقی مبتذل و حرام را در برهه ای به بهانه انتخابات شورای اسلامی در سکو و صحن مسجد پخش می کنند و جایگاه اسلام را به خاطر تصدی پستی زیر سوال می‌برند.

صالحی با انتقاد از نواختن طبل در مساجد گفت: اگر توان مقابله با برخی موارد را ندارید کنار بکشید، چرا نمی دانید مساجد جای نواختن طبل نیست، مسجد جای عزاداری و برپا داشتن اعتقادات و محل سکوت و وعظ است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share