با حضور جمعی از مسئولین؛

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان رشت معارفه شد+ تصاویر

مجتبی حاذق نیکرو به عنوان مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان رشت منصوب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تکریم و معارفه مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان رشت پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مصلی امام خمینی(ره) این شهر با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

چشم امید ما به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است

احمد ناظری، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با اشاره به اینکه بنده هرچه دارم از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان دارم، گفت: همه دانش آموزان برتری که در ناحیه یک رشت داریم از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در تمامی مناسبت‌ها بخوبی عمل کرده است، اظهار داشت: در حوزه پرورشی چشم امید ما به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

مسئولین باید قدر جوانان انقلابی را داشته باشند

حجت الاسلام سعید مهدوی، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادیت، اظهار داشت: مسئولیت در عالم مادی اعتبار دارد اما در بعد معنوی اثرگذاری شخص حائز اهمیت است.

وی گفت: جوانان مومن اتحادیه برای اشاعه دین خود در مدارس تلاش می‌کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه داشتن روح نوکری و خدمت بسیار مهم است، گفت: در این ایام مبارک یکی سنت‌های مهم اطعام محرومین است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان گفت: مدافعان حرم قبل از اینکه مدافع حرم باشد مدافع حریم بودند.

مهدوی با بیان اینکه مسئولین باید قدر جوانان انقلابی را داشته باشند، تصریح کرد: شهید سیرت‌نیا بارها برای گرفتن پول برای برگزاری برنامه‌های مذهبی با من دعوا گرفت.

وی با بیان اینکه هرچقدر ثابت قدم در کار خیر باشیم خداوند خیر و برکت به ما می‌دهد، اظهار داشت: باید نوکری بیدار برای امام زمان (عج) باشیم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید فضای کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش دهد

محمدحسن عاقلمنش، عضو شورای شهر رشت در این مراسم ضمن تبریک ایام، گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ما بلافاصله انجمن اسلامی را در مدرسه راه‌اندازی کردیم و مدیر مدرسه با خیال راحت،  اداره تمام برنامه های مدرسه را به ما واگذار کرده بود.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مکان‌هایی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، انسان‌ساز و مدیرساز است، گفت: شما عزیزان وقت خود را برای اسلام و انقلاب هزینه می‌کنید و بنابراین ما قدرشناس فعالیت‌های ارزنده شما هستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید به دانش آموزان غیرمذهبی نیز باید فضا بدهیم، اظهار داشت: باید محتوا را به دانش آموزان غیرمذهبی هم بدهیم و به فرموده رهبری دامنه تاثیر خودتان را افزایش دهید.

عاقلمنش بحث کارآفرینی را یکی از مباحث مهم کشور دانست و تصریح کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید فضای کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش دهد.

جامعه ما دچار مشکلات فرهنگی بسیاری است | باید افراد خاکستری را جذب کنیم

حجت جذب، رییس شورای شهرستان رشت در این مراسم ضمن تبریک ایام، اظهار کرد: از بدو انقلاب همیشه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در تمام زمینه‌ها پیشرو بود.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما دچار مشکلات فرهنگی بسیاری است، گفت: امروز با وجود فضای مجازی واقعا دچار جنگ هستیم و اگر در گذشته جهاد ما جهاد اصغر بود، امروز جهاد ما جهاد اکبر است.

جذب با بیان اینکه امروزه وقتی با خانواده در خیابان راه می‌رویم، خجالت می‌کشیم اظهار داشت: متاسفانه برخی علاوه بر اینکه در خودرو روسری‌های خود را برمی‌دارند جدیدا در خیابان‌ها این کار را می‌کنند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: متاسفم‌ برای حوزه‌های نظارتی که توجهی نمی‌کنند و مثل اینکه سنسورهای ما ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه باید افراد خاکستری را جذب کنیم، گفت: افرادی به واقع دین را فهمیدند همیشه مورد احترام همه مردم بودند.

بسیاری از شهیدان ما شهیدان دانش آموز هستند

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به وجود هشت هزار شهید استان گیلان، گفت: بسیاری از شهیدان ما شهیدان دانش آموز هستند و انقلاب ما را دانش آموزان شروع کردند.

وی با بیان اینکه مردم از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتظارات زیادی دارند، گفت: ما همیشه می‌گوییم کارهای فرهنگی زیادی کردیم پس چرا این همه گرایش به مسائل‌های دیگر وجود دارد؟

داوطلب با تاکید بر جوانگرایی، تصریح کرد: باید کارها به جوانان سپرده شود زیرا مشاهده شده که هرزمان کارها به جوانان واگذار شد، کارها به‌درستی پیش رفت.

وی افزود: زمان ما دیگر گذشته است و باید کارها به جوانان که پرانرژی هستند واگذار شود.

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انسان‌سازی است

یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ضمن تبریک گفت: آرمان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تحقق مهمترین مسوولیت انقلاب یعنی انسان سازی است، و تلاش مجموعه عوامل اتحادیه از صدر تا ذیل فراهم سازی محیطی است که در آن با رعایت اخلاق توحیدی و عمل موحدانه این مسئولیت خطیر به سرانجام برسد.

سنگر خدمت در نظام اسلامی شباهت فراوانی به دو امدادی دارد

مرتضی هاشمی‌نسب، مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان رشت در این مراسم با بیان اینکه خدمت در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به واسطه اتصال بی واسطه به نور ولایت فقیه که به نوعی نمایندگی ولی فقیه در حوزه دانش آموزی را دارد، توفیقی بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه خداوند را شاکرم که در مجموعه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان فعالیت می‌کنیم، گفت: سنگر خدمت در نظام اسلامی شباهت فراوانی به دو امدادی دارد و قرار است که برای رسیدن به یک هدف عالی و والا هرکس در حد توانش از سنگر دفاع کند و کار را پیش ببرد و پس از مدتی توفیق خدمت در آن سنگر را به برادر بعدی تقدیم کند.

هاشمی‌نسب گفت: امیدوارم کارهای شروع شده در حوزه نیرو سازی و جریان سازی که دو رسالت اصلی اتحادیه است، تقویت گردد و کارهای زمین مانده آغاز گردد.

وی افزود: در مسیر تربیت نجات غریقان مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه دانش آموزی و افسران جوان جنگ نرم مسیر با قوت بیشتر ادامه یابد.

اتحادیه باید به مثابه یک سنگر فکری و فرهنگی در حوزه دانش آموزی فعالیت کند

مجتبی حاذق نیکرو، مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان رشت در این مراسم گفت: از آنجا که اهمیت کار دانش آموزی برکسی پوشیده نیست و اتحادیه  انجمن های اسلامی دانش آموزان بر مبنای تاکیدات رهبری معظم انقلاب و راهبری و راهنمایی های ایشان باید به مثابه یک سنگر فکری و فرهنگی در حوزه دانش آموزی فعالیت کند امیدوارم مسیر رو به رشد و تعالی در محور جریان سازی و نیروسازی که از سال های گذشته در اتحادیه آغاز شده را بتوانم به سر منزل مقصود برسانم.

وی ادامه داد: زبده یابی و زبده پروری دو ماموریت مهم مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است که باید با دقت نظر، توجه، تحقیق، همکاری مدیران مدارس و معاونین پرورشی و الطاف الهی به درستی محقق شود و منشا خیرات و برکات برای آینده ی نظام اسلامی باشد.

اگر زمان به من اجازه دهد به تمامی مدارس استان گیلان سرکشی می‌کنم

گفتنی است آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت پیش از آغاز این مراسم، حکم انتصاب مجتبی حاذق نیکرو را به وی تحویل داد و اظهار داشت: حوزه دانش آموزی حوزه بسیار پراهمیتی است و اگر زمان به من اجازه دهد به تمامی مدارس استان گیلان سرکشی می‌کنم و از همه وجودم برای ارتباط با دانش آموزان هزینه می‌دهم.

Share