با حضور مسئولان

مراسم استقبال از رکاب زنان امیران پاک کاسپین بندرانزلی برگزار شد

دوچرخه سواران خسرو پور بهرام از گیلان، محمد رضا آقاسیان از مازندران و سعید نوری از گلستان از تاریخ ۲۱ مرداد به مدت ۱۱ روز مسافت بندر ترکمن تا بندر آستارا را با هدف آگاهی بخشی حفاظت از دریای کاسپین رکاب خواهند زد و عصر دیروز به بندر انزلی رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم استقبال از رکاب زنان امیران پاک کاسپین با همکاری شهرداری و ادره حفاظت محیط زیست ب در محوطه ی شهرداری این شهر برگزار شد.

دوچرخه سواران خسرو پور بهرام از گیلان، محمد رضا آقاسیان از مازندران و سعید نوری از گلستان از تاریخ ۲۱ مرداد به مدت ۱۱ روز مسافت بندر ترکمن تا بندر آستارا را با هدف آگاهی بخشی حفاظت از دریای کاسپین رکاب خواهند زد و عصر دیروز به بندر انزلی رسیدند.

در این مراسم که با شرکت دکتر پورقربان شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، طاهره تنگو معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری انزلی و روسای ادارات حفاظت محیط زیست و ورزش و جوان بندرانزلی همراه بود هادی حیدری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر انزلی به نمایندگی از شهرداری و شورای شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

هادی حیدری با بیان اینکه باید برنامه های این چنینی را در سطح جامعه گسترش دهیم گفت: محیط زندگی را باید به سمتی ببریم که از آن استفاده مفید داشته باشیم.

وی با اشاره به زباله هایی که به ساحل می رسند اظهار نمود: این مسئله در ابتدا به خود ما بر می گردد و فرهنگ سازی را باید در جامعه و تک تک خانه ها داشته باشیم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه از همان دوران پایه و از دانش آموزان شروع کنیم.

حیدری با اشاره به خرید دستگاه زباله روب توسط شهرداری بندرانزلی اظهار نمود: این حرکت نمی تواند تمام کننده باشد و در اصل باید فرهنگ سازی شود و زباله ها در ساحل، دریا و رودخانه ریخته نشوند.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران کمبود آب در کشور ما که در آینده بیشتر هم خواهد شد، نگهداشت این محیط برای کشورمان ضروری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متاسفانه تنها در شهرستان انزلی بیش از ۷۰ نقطه شهر، فاضلاب وارد دریای خزر و رودخانه ورودی آن می شود اظهار نمود: متاسفانه با وجود زیست بومان منحصر به فرد، دریای خزر این روزها حال و روز خوشی ندارد.

هادی پور با اشاره به اینکه نگهداری و حفظ محیط زیست تنها برعهده این سازمان نبوده و باید دغدغه همگان باشد تصریح کرد: حرکت های فرهنگی از این دست می تواند کمک قابل توجهی به توجه ای به فرهنگ سازی مدیریت همگانی زباله و پسماند داشته باشد.

وی تصریح کرد: با وجود تنوع اقلیمی در گیلان و فعالیت ۱۹۰ محیط بان در سطح استان، نمی توان انتظار عملکرد خیلی مطلوب در این حوزه بود. اگر دغدغه محیط زیست داریم باید اول محیط زیستی باشیم و با افزایش آگاهی نسبت به حفظ محیط زیست عمل کنیم.

 این دوچرخه سواران سفر خود را با شعار دریای خزر عاری از زباله، اول شهریور در آستارا به پایان خواهند رساند.

این طرح با حمایت معاونت دریایی سازمان محیط زیست، ادارات کل محیط زیست استان‌های ساحلی دریای خزر ، مؤسسه بازیافت استان مازندران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استان گیلان، شهرداری بندر آستارا،شهرداری سلمانشهر و شرکت امیران پاک ایرانیان به عنوان مجری اجرا می‌شود.

شایان ذکر است حضور بانوان رکاب زن حامی محیط زیست در این مراسم قابل توجه بود.

Share