سرپرست فرمانداری رشت با انتقاد شديد از نحوه بركناری یک مدير:

مدیر جدید مرکز بهداشت شهرستان رشت حق ورود به هیچ جلسه‌ای را ندارد

سرپرست فرمانداری رشت یادآور شد: اعتبارات ملی در کمیته برنامه ریزی شهرستان توزیع نمی‌شود و انتظار داریم که این بخش از اعتبارات ساماندهی شود و به طور مشخص واگذار گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت به ریاست سرپرست فرمانداری رشت و با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و محمدصادق حسنی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در این جلسه ضمن تشکر از همه مدیران شهرستانی برای فعالیتهایشان در هفته دولت، گفت: علارغم همه محدودیت ها ومشکلاتی که در جهت آماده سازی پروژه ها وجود داشت با همت و تلاش مدیران شاهد بهره برداری پروژه ها بودیم.

وی افزود: در هفته دولت امسال ۳۸ درصد از پروژه های افتتاحی استان گیلان در حوزه شهرستان رشت بود و این نشان از این می دهد که این شهرستان در موضوعات به صورت جدی عمل می‌کند.

احمدی ادامه داد: امیدواریم با برطرف شدن نامهربانی هایی که در حق فرمانداری رشت می‌شود این شهرستان به جایگاه خود برگردد.

وی در مورد توزیع اعتبارات شهرستان رشت گفت: سال گذشته در سه ردیف استانی، ماده ۱۸۰ و متوازن بود که امسال به علت محدودیتهایی در دو ردیف اعتبارات استانی و ماده ۱۸ گنجانده شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه مسئولین باید از امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد بهترین بهره را انجام دهند، افزود: این یک اصل است و در همه برنامه های توسعه هم توصیه شده است و در چنین شرایطی باید از بودجه ای که در اختیار داریم حداکثر استفاده ببریم.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات کاهش یافته است، افزود: درآمدهای کشور که بخشی از فروش نفت است سبب چنین کاهشی در کل کشور شده است و باید همه ما سیاستهایی که نظام و دولت در این شرایط در پیش گرفته سرلوحه قرار بدهیم و طبق آن پیش برویم.

احمدی در مورد اعتبار تخصیص یافته سال ۹۷ به شهرستان رشت اظهار کرد: در سال ۹۷ در ردیف استانی ۱۷ میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده که۶۲ درصد نسبت به تملک استانی سال گذشته کسری داریم.

وی افزود: در ردیف جز ۱۸ نیز ۱۳۰ میلیارد باید توزیع شود که در مجموع ۱۴۷ میلیارد تومان خواهد بود که ۳۲ درصد بودجه استان به رشت اختصاص یافته است.

احمدی افزود: باید از ظرفیت های ملی استفاده شود. بخش اعظم اعتبارات در وزرات خانه ها است و باید از قدرت فنی و کارشناشی استفاده کنیم تا از ظرفیت های ملی بهره‌مند شویم.

سرپرست فرمانداری رشت یادآور شد: اعتبارات ملی در کمیته برنامه ریزی شهرستان توزیع نمی‌شود و انتظار داریم که این بخش از اعتبارات ساماندهی شود و به طور مشخص واگذار گردد.

وی افزود: هدف ما این است که پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی دارند اعتبارات در این حوزه ها توزیع گردد زیرا با اعتباری که داریم نمی‌توانیم پروژه های جدیدی را آغاز کنیم و نیروی و تلاش خود را برای اتمام و تکمیل پروژهای دیگر صرف خواهیم کرد.

احمد با بیان اینکه در راه و آب روستایی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: نمایندگان شهرستان رشت بسیار در این زمینه به ما کمک کردند. در ماده ۲۶ قانون برنامه ششم بابد بین ۵تا۸ درصد از اعتبارات برای طرح های هادی هزینه شود و نیز بر اساس ماده ۵ قانون توسعه ۱۰ درصد از اعتبارات برای آب روستایی هزینه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت افزود: امسال سعی خواهیم کرد که در بخش فرهنگی نیز اقدامات و توزیع اعتبارات مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مدیران شهرستانی در این جلسه نیستند، گفت: مشخص است کمیته برنامه ریزی برایشان مهم نیست که بودجه دریافت کنند.

احمدی در مورد وضعیت برق در روستاها نیز گفت: به علت حوادثی که از گذشته رخ داده است خسارتهایی در حوزه برق وارد شده است و باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تمام تخصیص ها را به صورت مستقیم ارزیابی خواهم کرد افزود: مدیری که به تخصیص بودجه توجه نداشته است و برای حوزه خود مطالبه گری نکرده است امسال در تخصیص اعتبار و بودجه به آن اداره تجدید نظر خواهد شد و بنده به طور مستقیم با مدیران کل درباره ادامه کار رئیس آن واحد گفتگو می‌کنم.

* مدیر جدید مرکز بهداشت شهرستان رشت حق ورود به هیچ جلسه‌ای را ندارد

فرماندار در مورد علت برکناری مدیر مرکز بهداشت شهرستان رشت گفت: در یک حرکت غیر حرفه ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی مدیر مرکز بهداشت شهرستان رشت را برکنار کرد و زمانی که جویا شدیم پاسخ دادند فشار نمایندگان بود که بنده از نمایندگان پرسیدم مشخص شد چنین چیزی نبود و غیر حرفه ای تر اینکه پس تودیع نیز گفتند که این مسقله سیاسی شده است و متاسفانه فرد جدیدی را که انتخاب کردند بدون مشورت با فرماندار بود. بنده از همینجا اعلام میکنم این شخص از نظر بنده مدیر شهرستان رشت نیست و در هیچ جلسه ای حق ورود ندارد.

وی در مورد فرآیند توزیع اعتبارات گفت: شهرداری ها برای ما مهم است و سعی خوهیم کرد تمام دغدغه هایی که در این جلسه عنوان شد را در توزیع اعتبارات لحاظ کنیم.

Share