تامین کالاهای اساسی در نهایت تصویب شد

مخالفان طرح دو فوریت تامین کالاهای اساسی در مجلس چه می‌گویند؟

مخالفان دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی معتقدند هیچ اتفاقی نیفتاده که ما بخواهیم به جامعه شرایط بحرانی القاء کنیم اما در نهایت روز گذشته تامین کالاهای اساسی به تصویب مجلس رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمد قسیم عثمانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح قانونی طرح دو فوریتی تأمین کالاهای اساسی با تأکید بر اینکه نباید مجلس جو بحرانی را به جامعه القاء کند، گفت: متأسفانه مجلس به رویه‌های انفعالی روی آورده و رویه‌های فعال را رها کرده است.

عثمانی: اتفاقی نیفتاده که بخواهیم به جامعه شرایط بحرانی القاء کنیم

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید علامت بد به جامعه داده شود، افزود: مگر در جلسه غیرعلنی معاون اول رئیس جمهور توضیحات مبسوطی در خصوص تأمین ارز کالاهای اساسی به مجلس نداد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده که ما بخواهیم به جامعه شرایط بحرانی القاء کنیم، تصریح کرد: باید برای دولت این موقعیت را در نظر بگیریم که می‌تواند برای شرایط فعلی تدبیر کند.

عثمانی با تأکید بر اینکه بهتر است به جای چنین طرح‌هایی به دنبال طرح افزایش تولید باشیم، گفت: به طور حتم برای تأمین کالاهای اساسی ارز مورد نیاز اختصاص خواهد یافت از این رو نباید شرایط را برای آحاد جامعه متشنج کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید نمایندگان دست به اقدامی بزنند که بازار و به ویژه بازار ارز را متشنج کنند.

لاهوتی: طرح تامین کالاهای اساسی نیازمند اصلاحاتی است

در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با طرح مذکور گفت: بنده قصد مخالفت ندارم و تنها خواهان اصلاح بند پایانی این طرح هستم زیرا گفته شد باید به تولیدکنندگان بر اساس نرخ ارز ترجیحی، ارز داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در راستای حمایت از تولید داخل و رفع مشکلات ارزی باید این طرح مورد اصلاحاتی واقع شود.

Share