پول را مردم پرداخت کردند اما جریمه را دولت دریافت می‌کند!

محکومیت شرکت آزاد راه قزوین – رشت به دلیل دریافت عوارض مازاد بر تعرفه

مسئول روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان تهران از محکومیت قطعی شرکت آزاد راه قزوین – رشت از سوی این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حقانی مسئول روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان تهران از تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی شرکت آزاده راه قزوین – رشت به دلیل دریافت عوارض مازاد بر تعرفه قانونی برای تردد خودرو‌های عبوری از بزرگراه (طبق تراکنش‌های موجود) خبر داد.

 وی گفت: طبق گزارش‌های متعدد مردمی و تنظیم گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، مبنی بر تخلف گرانفروشی شرکت آزاد راه قزوین – رشت، به دلیل وجود اقامتگاه قانونی شرکت در شهر تهران مرجع صالح رسیدگی تعزیرات تهران بوده است و لذا پرونده تخلف شرکت مذکور برای رسیدگی به تعزیرات استان تهران ارسال شد.

مسئول روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از سوی شعبه ۷ تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان تهران پس از رسیدگی و احراز تخلف شرکت مذکور به اتهام گرانفروشی، به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۳۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد که رای صادره قطعی و لازم الاجرا است.

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد

اگرچه اقدام تعزیرات در بررسی شکایت شهروندان قابل تقدیر خواهد بود اما نکته قابل تامل این است که این میزان پول از جیب عموم مردمی که از این محور استفاده کرده اند، رفته است و حالا جریمه به جیب دولت می‌رود! دستگاه های نظارتی می‌بایست به گونه ای اقدام کنند که از بروز تخلف جلوگیری شود نه اینکه دست روی دست بگذارند و پس از اثبات تخلف وارد گود شوند تا به گونه ای صرفا دولت متنفذ شود و مردم همچنان متضرر بمانند.

Share