اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش

مجلس تصمیمی برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت‌:‌ مجلس فعلاً تصمیمی برای استیضاح و یا سؤال از وزیر جهاد کشاورزی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ فضا و رویه این روزهای مجلس فعلاً به‌سمت وزارت جهاد کشاورزی متمایل نشده و نمایندگان مجلس نیز تاکنون طرحی را برای سؤال و یا استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس ارائه نداده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد:‌ بحث‌های پیرامون مسائل حوزه کشاورزی در بخش‌ تولید محصولات مختلف و وجود برخی مشکلات و نابه‌سامانی‌ها امری است که همواره مجلس و به‌ویژه نمایندگان گیلان را به رصد دقیق نحوه عملکرد وزارت جهاد کشاورزی سوق داده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر عزم مجلس برای استیضاح و شنیدن پاسخ‌های شفاف و دقیق وزرای آموزش و پرورش و صنعت،‌ معدن و تجارت معطوف شده است و تا پیش از نتیجه نهایی آن فعلاً به‌سمت استیضاح وزیر جهاد کشاورزی حرکت نمی‌کند.

عباسی با بیان اینکه استیضاح وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت باید نخست در کمیسیون تخصصی مجلس مورد تحلیل قرار گیرد ابراز داشت:‌ کمیسیون صنایع و معادن یک هفته برای بررسی و سپس اعلام نظر قطعی خود به هیئت رئیسه فرصت داشته و باید گزارش را در موعد تعیین‌شده تحویل دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرایط حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس را متذکر شد و بیان داشت:‌ اگر نمایندگان از گزارش کمیسیون صنایع و معادن قانع نشدند وزیر مربوطه حداکثر ۱۰ روز فرصت دارد تا جهت حضور در صحن علنی مجلس اقدام کند.

وی زمان حضور وزیر آموزش و پرورش برای برگزاری جلسه استیضاح وی در صحن مجلس را سه‌شنبه ۱۳ شهریور اعلام کرد و گفت:‌ امیدواریم وزیر آموزش و پرورش در این جلسه بتواند در دفاع از عملکرد وزارتخانه تحت امر خود پاسخ‌های مناسب را به نمایندگان سؤال‌کننده ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزایش چندین برابری قیمت خودروهای داخلی را از جمله سؤالات نمایندگان از وزیر صنعت‌،‌ معدن و تجارت دانست و عنوان کرد:‌ بی‌توجهی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش قیمت بسیاری از کالاها از دیگر محورهای اصلی سؤالات نمایندگان است.

عباسی در مورد مهم‌ترین سؤالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ تدوین کتب درسی، اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان،‌ تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس،‌ عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان مواردی است که وزیر آموزش و پرورش باید در مورد آ‌ن‌ها به مجلس پاسخ دهد

Share