امام جمعه رشت

مجالس عزاداری امام حسین(ع) از خرافه‌ها زدوده شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) از خرافه و مسائلی که موجب وهن مردم می‌شود باید زدوده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش فرهنگ‌ساران عاشورایی ویژه ستایشگران اهل بیت(ع) و هیأت‌های مذهبی گیلان با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع) اظهار کرد: مقام امام حسین(ع) در قالب مادی نمی‌گنجد و آگاهی انسان از این جایگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی، روضه برای امام حسین(ع) را افتخار دانست و افزود: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین افتخار دنیا و آخرت محسوب می‌شود که خداوند به مسلمانان هدیه کرده است.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه امام حسین(ع) برای اقامه نماز به شهادت رسید، بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا باید از اولویت‌های هیأت‌های عزاداری باشد.

آیت‌الله فلاحتی بر نهادینه کردن اقامه نماز ظهر عاشورا تأکید کرد و گفت: حرکت عزاداران حسینی(ع) با وضو در دسته‌های سینه‌زنی حائز اهمیت است.

وی، خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مجالس عزاداری امام حسین(ع) شد و تصریح کرد: عفاف و حجاب باید به صورت منطقی و معقولانه به آگاهی مردم رسانده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مرثیه حماسی و مرثیه‌ای که انقلاب را زنده می‌کند باید برای مردم بیان شود، خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) از خرافه‌ها زدوده شود و از هر موضوعی که مایه وهن عزاداران شود باید دوری کرد.

آیت‌الله فلاحتی، نظم در عزاداری‌ها را حائز اهمیت خواند و متذکر شد: خوش‌اخلاقی مسؤولان هیأت‌های مذهبی از جمله موضوع‌های مهم در مجلس عزاداری امام حسین(ع) است.
پرهیز از ادواتی که موجب وهن مردم در عزاداری می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان نیز در همایش مذکور بر ایجاد امنیت توسط هیأت‌های عزاداری در ماه محرم تأکید کرد و گفت: از ادوات و لوازمی که موجب وهن در عزاداری‌ها می‌شود باید جلوگیری کرد.

سردار محمدرضا اسحاقی با اشاره به اینکه وجود برنامه زمانبندی برای راه اندازی دسته های عزاداری از موضوع های مهم محسوب می شود، بیان کرد: حرکت منظم هیأت‌های عزاداری باید با نظم باشد تا آسیبی به عزاداران نرسد.

وی بر مراقبت از تردد و حضور افراد مشکوک در هیأت‌های عزاداری تأکید کرد و اقفزود: امر مذکور موجب مصون ماندن مردم در مقابل دسیسه دشمنان می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی از رونق خوبی در استان برخوردار است، تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی باید شناسنامه‌دار شوند و افراد فعال در این ایستگاه‌ها باید در شأن عزاداری امام حسین(ع) باشند.

رئیس کانون مداحان گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به راه‌اندازی ثبت سامانه مداحان در کشور اظهار کرد: تا کنون تعداد هشت هزار نفر از مداحان کشور در سامانه مذکور ثبت‌نام کردند.
رسول خدادادیان متذکر شد: تا سال ۹۷ حدود ۱۵ هزار نفر از مداحان کشور در سامانه مذکور ثبت‌نام می‌کنند.

حجت‌الاسلام جمال یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در همایش مذکور با بیان اینکه تعالی عاشورای حسینی(ع) باید از برنامه‌های هیأت‌‌های عزاداری در ماه محرم باشد گفت: اهداف شهدا در عزاداری امام حسین(ع) توسط مداحان و سخنرانان تبیین شود.

Share