مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبرداد:

مبارزه ۳۰۰ رزمنده زن گیلانی با بعثی‌ها | تدفین ۱۲۷ شهید گمنام در گیلان

بایرامی با بیان اینکه در گیلان ۱۲۷ شهید گمنام داریم، گفت: این شهدای گرانقدر در ۴۷ نقطه از استان خاک‌سپاری شدند و اکنون مکان تدفین این شهدا زیارتگاه عشاق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ عباس بایرامی در ابتدای نشست با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله حسین گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بااهمیت‌ترین ایام قبل از دهه فجر است و امسال این هفته با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان تقارن پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: در طول تاریخ ایران دورانی مانند دوران دفاع مقدس، پایداری و مقاومت وجود نداشت.

سرهنگ بایرامی افزود: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال شعار “ما توانستیم” است که این نتیجه شعار “ما می توانیم” بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، هیچ موقع یاد امام حسین (ع) از فکر رزمندگان بیرون نمی‌رفت، تصریح کرد: الگویی پذیری از هشت سال دفاع مقدس می تواند برای حال و آینده کشورمان بهترین الگو باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه جبهه آمیخته با فرهنگ حسینی بود، افزود: هیچگاه دفاع مقدس را از زاویه تفنگ نمی‌بینیم زیرا دفاع مقدس فراتر از مسئله جغرافیایی است.

برگزاری رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴

بایرامی با اشاره به اینکه موضوعات فرهنگی و پژوهشی در ایام دفاع مقدس برای ما اهمیت دارد گفت: مسئله فرهنگی و پژوهشی را باید برجسته شود و برای اینکار رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴ در هفته دفاع مقدس امسال در دهکده دفاع مقدس و در لشگر عملیاتی قدس گیلان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس انسجام دهنده همه صنوف و اقوام بوده است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که این موضوع را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر پرداخته شود.

مدیرکل حفظ و آثار ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه ۱۰۲ دستگاه در استان درگیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس هستند، افزود: رژه نیروهای مسلح هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور و در خیابان شهید انصاری برگزار می‌شود که این رژه نشان‌دهنده انسجام و اتحاد در بین نیروهای نظامی کشور است.

بایرامی با بیان اینکه ۷۲ هزار رزمنده در استان گیلان داریم، افزود: تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است و برای اینکه بتوانیم از همه ایثارگران دفاع مقدس تقدیر و یادمان کنیم نیازمند همراهی همه ادارات و حتی مساجد در استان هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در ایام هفته مقدس برگزار می‌شود، گفت: بیش از یک هزار برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی برای هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده که توسط گروه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

مبارزه ۳۰۰ رزمنده زن گیلانی با بعثی‌ها

به گزارش دیارمیرزا بایرامی با بیان اینکه در بنیاد حفظ و آثار ارزشهای دفاع مقدس به صورت ویژه برنامه‌هایی برای دفاع مقدس تدارک دیده شده است، گفت: ۳۰۰ رزمنده زن دفاع مقدسی در گیلان هستند که به طور مستقیم با بعثی‌ها جنگیده‌اند و شناساندن این شیرزنان به نسل امروز از وظایف بنیاد است.

بایرامی با اشاره به اینکه روحانیت نقش معمی در دوران مقدس داشته است، افزود: بیش از ۲۶۰ روحانی رزمنده در دوران دفاع مقدس از گیلان بود که علاوه بر کارهای فرهنگی در بخش نظامی نیز نقش فعالی داشتند.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۲۴ هزار جانباز، دو هزار و ۶۴۰ آزاده، هشت هزار شهید و ۲۳ شهید مدافع حرم دارد، افزود: الگوی برتر مدیریت انقلابی با اطاعت مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود و دوران دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در مورد تاثیرات دفاع مقدس در مورد جایگاه کشور در منطقه گفت: تقویت باورپذیری مردم، تحکیم ملی و اقتدار اسلامی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

بایرامی به قدرت امروز کشور در منطقه اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ اتفاقی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بدون نظرخواهی از ایران اتفاق نمی‌افتد.

تدفین ۱۲۷ شهید گمنام در گیلان

وی با بیان اینکه در گیلان ۱۲۷ شهید گمنام داریم، گفت: این شهدای گرانقدر در ۴۷ نقطه از استان خاک‌سپاری شدند و اکنون مکان تدفین این شهدا زیارتگاه عشاق است.

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای اسلامی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس فضای مجازی بهترین بستر برای نشر اهداف و دستاوردها است گفت: برای تبلیغ و آگاهی نسل جدید از اتفاقات دوران جنگ و دفاع مقدس نیازمند یاری همه مجموعه های فرهنگی و سمن‌ها هستیم.

در پایان این نشسته از پوستر دفاع مقدس رونمایی شد.

Share