رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا:

قرآن در مراسم مذهبی مهجور واقع شده است | مراقب فعالیت شیعه لندنی در مراسم عزاداری باشیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا خواستار توجه به قرآن در هیئات مذهبی شد و گفت: ائمه اطهار (ع) تمام حرکت‌های خود را براساس موازین قرآنی انجام می‌دادند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان آستارا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسب جهت احیای فرهنگ عاشورایی و آشنایی مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان با فرهنگ عاشورا و حماسه با شکوه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حاتمی با بیان این که دشمنان در صدد تخریب واقعه عاشورا هستند، افزود: باید سعی و تلاش خود را در پربا کردن مجالس عزاداری، با دعوت از مبلغین و اساتید اهل فن باشد تا به نوعی در مقابل هجمه ها و شایعات معاندین اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) قدمی برداشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه ماه محرم سرمایه و نعمت عظیم است که باید از این فرصت تبلیغی استفاده شود، تاکید کرد: دشمنان نمی توانند نور امام حسین (علیه السلام) را خاموش کنند، اما از راه بدعت گذاری و خرافه چینی می توانند تاثیر پذیری مردم بخصوص جوانان را کم کنند و همه ما باید از این فرصت استثنایی برای گسترش فرهنگ دینی و احیای فرهنگ حسینی در جامعه استفاده کنیم.

ئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه قرآن در مراسم مذهبی مهجور واقع شده است، عنوان داشت: متأسفانه در مراسم های مذهبی، میان ائمه (ع) و قرآن فاصله ایجاد شده است و با وجود اینکه حرکت اهل بیت (ع) در همه لحظات زندگی بر اساس قرآن بوده است، اما در بسیاری از مراسم به بحث حضور قاری و تلاوت آیات قرآن کریم توجه نمی‌شود و مسئولان جلسات و هیئت‌های مذهبی از این نکته غافل شده‌اند و احساس می‌کنند در مراسم عزاداری قرآن جایگاهی ندارد.

حاتمی با انتقاد از ورود برخی بدعت ها و خرافات غلط در عزاداری ها خواستار جلوگیری از ورود آنها شد و تصریح کرد: فعالیت شیعه لندنی در بعضی از هیئات و برخی از نحله های انحرافی در سوگواری های حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) از دیگر آسیب های موجود در عزاداری ها است که باید مواظب نحوه فعالیت های این گروه ها نیز باشیم.

سرهنگ امین پیشه گر جانشین انتظامی بندر آستارا نیز با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر عنوان کرد: این ایستگاه‌ها نباید سبب ترافیک، ایجاد کندی عبور و مرور وسایل نقلیه و تردد عابران پیاده و عدم ایجاد آلودگی صوتی شود و برپا کنندگان ایستگاه های صلواتی برای صدور مجوز است و نحوه دریافت مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی نسبت به گرفتن تاییدیه اقدام نمایند و سپس به منظور دریافت مجوز جهت برپایی ایستگاه‌ها به شهرداری و نیروی انتظامی مراجعه کنند.

گفتنی است، این جلسه در اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا برگزار و هر یک از اعضای جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share