عضو فراکسیون میراث و فرهنگی و گردشگری:

فیلتر سایت‌های گردشگری ترمز رونق گردشگری را می‌کشد

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس فیلتر سایت‌ها و استارآپ‌های گردشگری را اقدامی نسنجیده خواند و گفت: باید برای توسعه این صنعت از ابزار و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در واکنش به فیلتر برخی از سایت‌های و استارت‌آپ‌های گردشگری، گفت: اینگونه اقدامات فرصت سوزی است چراکه گردشگران از طریق این سایت‌ها می‌توانند خدماتی مانند رزرو هتل، بلیت هواپیما، قطار و… را به راحتی و بدون دغدغه انجام دهند و با شناخت کامل و اطلاع از مراکز اقامتی کشور سفر کنند.

توسعه گردشگری راه گریز از مشکلات کشور باشد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روزها توسعه گردشگری می‌تواند راه گریزی از مشکلات باشد، افزود: دولت موظف است به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی برنامه ششم، موضوع پنج برابر شدن ایرانگردان خارجی تا پایان برنامه ششم و همچنین تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در زمینه تامین شرایط و فعال‌سازی تمامی امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های لازم اقدامات زیر را انجام دهد.

فیلتر سایت‌های گردشگری ترمز رونق گردشگری را می‌کشد

لاهوتی با بیان اینکه استفاده از  سایت‌های گردشگری می‌تواند باعث ۵ برابر شدن گردشگر خارجی شود، اظهار کرد: اگرچه ممکن است فیلتر کردن سایت‌های گردشگری به دلیل نداشتن مجوزهای لازم باشد اما این اقدامات نسنخیده ترمز رونق گردشگری را می‌کشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید با پیگیری این موضوع، مشکلات را برطرف کنند تا شرایط به حالت قبلی بازگردد، بیان کرد: اگرچه این سایت‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود اما از آنجایی که به رشد گردشگری کمک می‌کند سازمان میراث فرهنگی بایستی تدبیر ویژه‌ای برای مجوز آنها اتخاذ کند.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس با بیان اینکه استارآپ‌ها برای دریافت مجوز درگیر بوروکراسی اداری می‌شوند در نتیجه عطای آن را به لقایش می‌بخشند، تاکید کرد: مسئولان میراث فرهنگی بایستی به جای انتقاد از فیلتر شدن سایت‌های گردشگری پیش از این راهی برای کمک به آنها تعریف می‌کرد چراکه یکی از وظایف این سازمان برطرف کردن موانع توسعه و رونق گردشگری است؛ استارآپ‌های گردشگری توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند اما فایده آن به کل جامعه می‌رسد اگر خلا قانونی در این زمینه وجود دارد نمایندگان برای رفع مشکلات همراهی می‌کنند.

استفاده از روش‌های سنتی در حوزه گردشگری راه به جایی نمی‎برد

وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه گردشگری و دست یابی به هدف‌های تعیین شده در این حوزه هستیم تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه همراه باشند مسلما استفاده از روش‌های سنتی در حوزه گردشگری راه به جایی نمی‎برد بلکه باید از ابزار و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس تاکید کرد: در صورتی گردشگر خارجی به سفر به ایران ترغیب می‌شود که شرایط و امکانات برایش فراهم باشد.

Share