آیت‌الله فلاحتی در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی شهرستان رشت

طرح جامع فرهنگ عمومی گیلان به‌زودی تدوین می‌شود | تمام مردم باید به هنجارشکنان تذکر دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان برطرف کردن معضلات اجتماعی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: به‌زودی طرح جامع فرهنگ عمومی گیلان در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه و تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه پلیس چشم و چراغ مردم است اظهار کرد: امنیت جامعه به عهده پلیس است.

وی، توجه به سازمان پلیس را مهم عنوان کرد و افزود: پلیس با اقشار مختلف جامعه سروکار دارد و در این زمینه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا پلیس با جنایت و آدم‌کشی می‌خواهد امنیت ایجاد کند، تصریح کرد: پلیس در جامعه ایران از فرزندان انقلاب محسوب می‌شود و مهربان‌ترین فرد است.

آیت‌الله فلاحتی به ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی توسط افراد ناسالم در جامعه اشاره کرد و گفت: افراد پرورش یافته در خانواده سالم و با فرهنگ بلندمنش اجتماعی به‌دنبال ناهنجاری نمی‌روند.

وی، برطرف کردن معضلات اجتماعی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و بیان کرد: به‌زودی طرح جامع فرهنگ عمومی گیلان در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه و تدوین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به استفاده از قابلیت‌های پلیس در برنامه‌های فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: پلیس گلوگاه‌های فساد را می‌شناسد و از این نیرو برای شناسایی و رصد گلوگاه‌ها استفاده می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی گیلان به یافتن و رصد گلوگاه‌های فساد و هر آنچه موجب انحراف از هنجارها شده، پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اشراف داشته باشد، اظهار کرد: آگاهی پلیس از روانشناسی اجتماعی حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت، حضور پلیس در نظام اسلامی را سبب آرامش جامعه خواند و بیان کرد: بیشتر هنجارشکنان افرادی ترسو هستند ضمن اینکه انسان‌های شجاع کارهای زشت و ناپسند انجام نمی‌دهند.

آیت‌الله فلاحتی بر نظارت پلیس بر تالارهای عروسی تأکید کرد و گفت: پلیس باید به قانون متعهد باشد و به طور مستند عمل کند.

وی، خواستار استفاده از نیروهای مخلص در راستای همکاری با پلیس شد و تصریح کرد: توجه به کلانتری‌ها به‌ویژه در روستاها از موضوع‌های مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از ترویج بی‌حجابی در جامعه، متذکر شد: برخی از رفتارهای ناهنجار و بی‌حجابی از استان‌های دیگر به گیلان وارد می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه تذکر به هنجارشکنان تاثیرگذار است، یادآور شد: تمام مردم باید به هنجارشکنان تذکر دهند و این امر در کاهش ناهنجاری‌ها تاثیرگذار است.

وی، مردم را قدردان خوبی‌ها دانست و تصریح کرد: مردم از اقتدار نیروی انتظامی خوشحال می‌شوند ضمن اینکه تلاش پلیس در تمام عرصه‌ها مشهود است.

Share