وزیر نیرو در جلسه شورای اداری گیلان مطرح کرد

ضرورت مهار آبهای شیرین در استان گیلان | جای تاسف است که هنوز برنامه آمایش سرزمین نداریم

اردکانیان گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز برنامه آمایش سرزمینی به عنوان نقشه راه قطعی کشور در جهت تدوین برنامه های پنج ساله توسعه نداریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: وزراتخانه برنامه تفصیلی در چهارچوب مشخصی را به مجلس ارجاع داده تا این برنامه را در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

رضا اردکانیان از تشکیل کارگروه سازکاری با کم آبی که ترکیب ۴ وزیر و ۲ معاون رئیس جمهوری تشکیل می‌شود، خبرداد و افزود: برای همه استانها برنامه آمایش آب محور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متاسفانه بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز برنامه آمایش سرزمینی به عنوان نقشه راه قطعی کشور در جهت تدوین برنامه های پنج ساله توسعه نداریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: می بایست با بهره گیری از تمام فعالیت های مطالعاتی و مشارکت همگی ذی نفعان در استانها این آمایش انجام گیرد.

اردکانیان در رابطه با وضعیت تولید برق در کشور گفت: برنامه ها روشن است و امیدوارم شرایط عمومی به سمتی باشد که الزامات برنامه ها را مشخص کنیم.

وی بر ضرورت مهار آبهای شیرین در استان گیلان تاکید کرد و گفت: بحث فاضلاب و تصفیه خانه نیز از موارد مهم وزرات خانه است.

وزیر نیرو دیگر اولویت وزارتخانه را آب روستایی عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۵ میلیون روستایی از آب شرب بهره‌مند شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سد های لاستیکی و لایروبی سدها نیز بحث مهمی است که اقدامات خوبی در این زمنیه استان صورت گرفته است.

اردکانیان با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته به صورت مستقیم و غیر مستقیم با مقوله آب و انرژی سر و کار داشته است، متذکر شد: رسیدن به سطح عالی، همت همه را می‌طلبد و باید مدل‌ها در اجرای پروژه ها تغییر کند و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی افزود: مدیران نباید فقط نگاهشان به منابع دولتی باشد و از سایر ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد نیز استفاده شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه صرفا نگاهمان به درآمد نفتی باشد یک آسیب است، یادآور شد: بابد برخی از حصارهای ذهنی شکسته شود.

وی با بیان اینکه برخی نقل قولها و اظهارات در استان گیلان به عنوان استانی که داری ظرفیت بالایی است، جای شرمسازی دارد، یادآور شد: آنچه که کار را دشوار می‌کند بی دقتی در اولویت‌بندی‌ها است.

اردکانیان در پایان گفت: امیدواریم در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شرایط مساعد تری برای افزایش احساس رضایتمندی مردم فراهم کنیم.

Share