فرماندار شفت:

شفت، روستایی‌ترین شهرستان گیلان است | مردم از نگاه تبعیض آمیز رنج می‌برند

شهرستان شفت از جمله مناطقی است که در سایه عدم توجه مناسب در ادوار گذشته ، کمتر توسعه یافته بود و امروز با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید بسیاری از شاخص های توسعه در این استان به نحو چشمگیری ارتقاء یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شَفت از شهرستان‌های استان گیلان با مساحت ۶۸۱ کیلومتر مربع  است. این شهرستان دارای ۲ بخش و ۴ دهستان می باشد و بهره مندی از دو قطب زیارتی بزرگ باعث شده که مورد توجه ویژه‌ای از جانب گردشگران قرار بگیرد.

به مناسبت هفته دولت و به منظور بررسی خدمات دولت تدبیر و امید در شفت، پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان گفت و گویی با محمدرضا محسنی، فرماندار این شهرستان ترتیب داده شده است.

در چه تاریخی بعنوان فرماندار شهرستان شفت منصوب شدید و برای بهبود خدمات رسانی در شهرستان چه دغدغه هایی داشتید؟

۲۶ مرداد سال ۱۳۹۵ بعنوان فرماندار شهرستان شفت آغاز به کار کردم. به طور معمول همه افرادی که در شهرستان های مختلف این مسئولیت خطیر به آن ها واگذار می شود، پیش از شروع فعالیت در گام اول به مطالعه شاخص های توسعه آن منطقه در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می پردازند؛ من نیز همین اقدام را انجام دادم. شهرستان شفت با برخورداری از دو شهر و دو بخش بر اساس آخرین آمار ۹۵ هزار و ۲۴۲ نفر جمعیت دارد. با توجه به اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان در حوزه روستایی زندگی می کنند، شفت را می توان یکی از روستایی ترین شهرستان های گیلان دانست.

اگرچه در این شهرستان ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد اما به دلیل عقب ماندگی های بسیاری که در سال های گذشته اتفاق افتاد، یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته گیلان است. به منظور جبران عقب ماندگی های شهرستان از همان روزهای اول مشغول رایزنی با مدیران استان، مدیران دستگاه های اجرایی مختلف و همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی شدم تا به کمک آن ها بتوانیم شاخص های توسعه شهرستان را ارتقاء دهیم. علیرغم اینکه شفت در سال ۱۳۷۴ از فومن جدا و بعنوان شهرستانی جدید معرفی گردید ولی بسیاری از شاخص ها و زیرساخت ها همچنان در حد بخش مانده بود و مردم از انباشتگی مشکلات رنج می بردند.به عنوان مثال شهرستان شفت دارای ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه برق می باشد که با توسعه شهرها و روستاها و نیز روی کار آمدن سبک زندگی مدرن کارکرد قبلی را نداشتند و فرسوده محسوب می شدند از اینرو باید در این زمینه اقدامات لازم صورت می گرفت. در سایر حوزه ها از جمله آب شرب روستایی و راهسازی نیز با مطالعات صورت گرفته برای بهبود وضعیت برنامه ریزی شد.همچنین تلاش کردیم علاوه بر بودجه مصوب شهرستان، با حمایت مدیران استان و نماینده مردم در مجلس از ظرفیت‌های اعتباراتی مختلف بهره بگیریم.

یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال تعریف شده است و برای ارائه خدمات بهتر به مردم، تسهیلات اشتغالزایی در سالجاری بعنوان ابزاری برای توسعه اشتغال در دستور کار قرار گرفت. سهم شهرستان شفت از تسهیلات اشتغال استان چقدر می باشد و با توجه به اینکه استاندار گیلان از جمله مهمترین اهداف در حوزه اشتغالزایی استان را گردشگری و بوم گردی تبیین کرده اند چه اقداماتی در این حوزه انجام شده است؟

قبل از آغاز به کار دولت یازدهم، مشکلاتی که در حوزه مدیریت یارانه ها و سیاست های پرداخت وجود داشت معضلات بسیاری را متوجه واحدهای صنعتی کرد از اینرو دولت تدبیر و امید پایداری مشاغل را در اولویت سیاست های خود قرار داد. در حال حاضر شهرک صنعتی شهرستان شفت دارای ۳۵ واحد صنعتی فعال است که در سطح استان گیلان جایگاه خوبی دارند. در سال ۹۵ برای رونق فعالیت واحدهای صنعتی داخل شهرک و نیز بیرون از آن، ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.  در دولت دوازدهم علاوه بر پایداری مشاغل، پیگیری برای ایجاد مشاغل جدید قوت گرفت. به طور کلی تسهیلات حوزه اشتغال را می توان در مشاغل خانگی (طرح تکاپو)، اشتغال روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات حمایت از بنگاه های کوچک و بزرگ تقسیم بندی کرد. در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی که با هدف استفاده از ظرفیت روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها صورت گرفت، طی سال ۹۶ در مجموع یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان برای شهرستان شفت در نظر گرفته شد که کاملا جذب گردید؛ در سال جاری نیز ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار در این زمینه برای دستگاه های اجرایی شهرستان تصویب شده است.

در حوزه اشتغال فراگیر یا طرح تکاپو نیز ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معادل ۲.۱ از سهم کل استان به شهرستان شفت اختصاص داده شد که تا کنون حدود ۱۰ میلیارد تومان برای ۲۲ طرح با ظرفیت اشتغال ۱۳۰ نفر برای پرداخت معرفی گردید. در واقع ۷۴ درصد از اعتبار مصوب را در طرح اشتغال فراگیر جذب کردیم.

یکی از تدابیر دولت تدبیر و امید برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری کاهش سود بانکی بود. بعلاوه برای حمایت در این زمینه ۱۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان معادل ۴.۱۳ درصد از کل سهم گیلان به شهرستان شفت رسید. در زمینه اشتغال روستایی و عشایری تا کنون ۱۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برای ۱۱۶ طرح با ظرفیت اشتغال ۱۹۶ نفر در کمیته فنی شهرستان شفت مصوب شده که معادل ۹۵.۷ درصد از کل اعتبار ابلاغی شهرستان است.

رونق تولید با حمایت از بنگاه های کوچک نیز از دیگر اهداف دولت در حوزه اشتغال محسوب می شود که در این راستا ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرستان مصوب شد؛ از این رقم ۱۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان جذب و به واحدهای صنعتی پرداخت گردید.

مجموعا کل اعتبارات شهرستان شفت در حوزه اشتغال در سال گذشته، ۴۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان بوده که جذب قابل توجهی نیز در این زمینه داشتیم.

با توجه به تاکیدات استاندار گیلان در حوزه اشتغال، سال گذشته ۲۱ جلسه در قالب کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان شفت برگزار شد که خروجی آن ۳۴۲ مصوبه بود.

ظرفیت اشتغال استان گیلان عموما در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری تعریف می شود. یکی از سیاست های راهبردی که دکتر سالاری پس از پذیرفتن مسئولیت استانداری گیلان در پیش گرفت، حمایت از طرح های بوم گردی به منظور ارتقاء معیشت روستاییان و بهره گیری از ظرفیت های استان برای جذب بیشتر گردشگر بود. در این راستا احداث ۵ هزار واحد بوم گردی در گیلان در دستور کار قرار گرفت و از این میزان ۳۶۰ واحد برای شهرستان شفت در نظر گرفته شد. علیرغم طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبا و ظرفیت های عظیم شفت در حوزه گردشگری، از این امتیازات در گذشته به خوبی بهره گرفته نشده بود و  اجرای طرح های بوم گردی فرصتی برای شکوفایی این استعدادها فراهم می کند. البته به این دلیل که بسیاری از اراضی شهرستان شفت جزو منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده هستند مشکلاتی در زمینه اجرای طرح های بوم گردی وجود دارد که با این وجود بوسیله برگزاری جلسات متعدد، تبلیغات میدانی و مشارکت بخشداران و شوراهای اسلامی تلاش می کنیم از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم. از مجموع ۳۶۰ واحد بوم گردی که برای شهرستان شفت هدف گذاری شده است، تا کنون ۲۴ پرونده برای احداث ۱۹۹ واحد تشکیل شده است و ۵ نفر نیز به بانک معرفی شده اند. سعی ما بر این است تا بتوانیم نگاه راهبردی استاندار گیلان در این حوزه را به مرحله اجرا درآوریم.

برای رشد شاخص های توسعه در شهرستان شفت چه طرح هایی اجرا کردید ؟ اشاره ای به حوزه گردشگری شهرستان و مناطق بکر آن داشتید. با توجه به استقبال چشمگیر گردشگران از بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) و امامزاده اسحاق(ع) در طول سال، چه اقداماتی برای ارتقاء زیرساخت های این مناطق انجام شده است؟

در طول دو سالی که توفیق خدمت گذاری در شهرستان شفت را داشتم اقدامات خوبی برای بهبود خدمات رسانی در حوزه های مختلف صورت گرفت. طبیعی است که برای جذب گردشگر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید زیرساخت های مناسب فراهم کرد. در همین راستا تامین آب شرب بهداشتی برای روستاها از جمله موضوعاتی بود که مورد پیگیری جدی قرار گرفت. آب چاه ها در شفت و احمدسرگوراب دارای مقادیر زیادی آهن و منگنز است از اینرو کیفیت آبی که به دست مردم می رسید رضایت بخش نبود. با پیگیری هایی که از اواخر سال ۹۵ آغاز شد و اکنون به نتیجه رسیده است، پروژه آبرسانی به شهر شفت و احمدسرگوراب به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۱ و نیم میلیارد تومان کلید خورد و ظرف مدت ۱۸ ماه به پیمانکار واگذار شد و در حال حاضر شاخص برخورداری آب روستایی شهرستان شفت ۶۸.۸۳ درصد است. موضوع دیگری که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می آورد فاضلاب شهر شفت بود. شفت تنها شهر استان بود که نه تنها از سیستم فاضلاب بی بهره بود بلکه طرح مطالعاتی نیز در این زمینه نداشت. اواخر سال ۹۵ تهیه طرح مطالعاتی فاضلاب شفت را در بودجه شهرستان پیش بینی کردیم و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و در حال انجام اقدامات لازم برای گرفتن اعتبار برای این امر هستیم.

طرح فاضلاب منطقه امامزاده ابراهیم نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته در شهرستان شفت است که فاز اول آن با ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار به انجام رسید و از جمله اقدامات خوب دولت در این شهرستان به شمار می آید. در منطقه امامزاده اسحاق نیز با مشکل آب شرب مواجه بودیم و با وجود اینکه عملیات آبرسانی انجام شده بود اما عدم پایداری آب مشکل آفرین بود که سال گذشته اعتبار لازم در این زمینه نیز تامین شد.

در حوزه راهسازی، اتمام پروژه ملاسرا-شفت از جمله دغدغه های مردم شهرستان است. فاز اول این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از سال ۸۹ مصوب شد که از آن زمان متاسفانه تخصیص اعتبار خوبی نداشت و پیشرفت آن در حد ۱ و نیم کیلومتر زیرسازی باقی مانده بود. در حال حاضر آسفالت این ۱ و نیم کیلومتر و نیز بهسازی ۹ کیلومتر از این محور به پیمانکار واگذار شده است که جزو فعالیت های خوب صورت گرفته در شهرستان به حساب می آید و در این میان شاخص راه روستایی شهرستان شفت ۶۴.۷۸ درصد است که از میانگین استانی ۱۱ درصد بالاتر است.

گازرسانی یکی از دیگر شاخص های توسعه روستاهاست که در این زمینه نیز برنامه ریزی هایی در سطح شهرستان صورت گرفت.

شاخص گازرسانی در کل کشور ۹۵ درصد، در گیلان ۹۳.۵ درصد و در روستاهای شهرستان شفت ۹۱ درصد است. با وجود اینکه بخش مرکزی شهرستان شفت بعنوان بخش سبز مطرح می باشد، گازرسانی به ۱۳ روستایی که در محدوده سد لاسک قرار گرفته‌اند تاکنون میسر نشده است که البته در حال پیگیری هستیم. پروژه سد لاسک در آستانه اجرا قرار دارد و دستگاه های مسئول نیز قول مساعد داده اند که همزمان بتوانیم طرح هادی و گازرسانی به این روستاها را در دستور کار داشته باشیم.

پیش بینی های امسال حکایت از پیش رو بودن یک سال پر تنش آبی داشت اما در نهایت با تلاش های صورت گرفته، سال زراعی خوبی سپری شد. برای مدیریت آب کشاورزی چه اقداماتی انجام دادید؟ با توجه به اینکه سد لاسک درگیر یکسری مسائل زیست محیطی شد، چه تعیین تکلیفی در این زمینه صورت گرفته است؟

در ابتدا باید اشاره ای به ظرفیت های تولید در شهرستان شفت داشته باشم. این شهرستان ۱۴ هزار و ۳۳۲ هکتار شالیزار دارد و با تولید سالانه بیش از ۴۰ هزار تن برنج و همچنین تامین مقدار قابل توجهی گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهیان گرم آبی و سردآبی نقش بزرگی در تامین سبد غذایی استان دارد. تولید سالانه ۳۰۰ تن عسل و ۹۰ تن پیله ابریشم نیز در این شهرستان صورت می گیرد که همگی گویای ظرفیت های این منطقه هستند.

همانطور که اشاره کردید پیش بینی های امسال حکایت از خشکسالی داشت و نگرانی ها تا جایی پیش رفت که برخی توصیه می‌کردند بخشی از شالیزارها در شهرستان های مختلف زیر کشت نروند اما استاندار در جلسات مختلف تاکید داشتند که با مدیریت آب باید بستر فعالیت برای همه شالیکاران استان فراهم شود و هیچ شالیزاری به دلیل کم آبی کنار گذاشته نشود. ما نیز پیرو دستورات دکتر سالاری اقدام به فراهم کردن بسترهای لازم نمودیم، ضمن اینکه تلاش شد با اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان مصرف آب مدیریت شود که با مشارکت تمامی مسئولین استان، شهرستان و نیز خود کشاورزان بحران به خوبی کنترل شد. امسال در شهرستان شفت شاهد بودیم که حتی بسیاری از استخرهای ماهی نیز زیر کشت برنج رفتند و این امر موجب اضافه شدن حدود ۹۰ هکتار به سطح زیر کشت شد و به همین جهت افزایش تولید برنج در شهرستان شفت نسبت به سال قبل پیش بینی می شود. لایروبی ۴۰ کیلومتر از انهار و بازسازی سردهنه ها از جمله اقداماتی هستند که در این راستا به انجام رسیدند. البته باید یادآور شوم که برای اینکه در سال‌های آتی در خصوص تامین آب کشاورزی نگرانی نداشته باشیم لازم است شرکت آب منطقه ای برخی پروژه های مربوط به این حوزه را تعیین تکلیف کند.

بیش از یک دهه از تصویب سد لاسک می گذرد و به دلیل برخی مسائل زیست محیطی این پروژه مسکوت ماند. اکنون طرح های مکملی برای این پروژه تعریف شده است و با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد در همین روزها با حضور وزیر نیرو عملیات احداث این سد آغاز شود. همه مقدمات کار فراهم شده، پیمانکار آماده است و هزینه تملک آن دسته از اراضی که در این پروژه قرار می گیرند نیز برآورد شده است. در سفر دکتر نوبخت به شهرستان شفت، تعیین تکلیف سد لاسک یکی از مهمترین مطالبات مردم بود چراکه بلاتکلیفی این طرح سال ها موجب شده بود که امکان هرگونه ساخت و ساز، آبرسانی و ارائه خدمات در ۱۳ روستای حاشیه آن وجود نداشته باشد.

 تجهیز اراضی کشاورزی از جمله طرح هایی است که در سفر دکتر روحانی به گیلان تصویب شد. وضعیت کنونی شهرستان شفت در این زمینه چگونه است؟

دولت با تجهیز اراضی کشاورزی دو هدف را دنبال می کند؛ افزایش سطح زیر کشت و مدیریت آب. اراضی کشاورزی شهرستان شفت برای اجرای این طرح هدف گذاری شد که در این زمینه جهاد کشاورزی عملکرد خوبی داشت. اعتبارات خوبی گذاشته شد و ما تلاش کردیم سیاست های دولت را به خوبی اجرا کنیم. تجهیز اراضی کشاورزی یکی از دلایل رشد تولید محصولات کشاورزی در شهرستان شفت به شمار می آید و با توجه به این امر می توان نتیجه گرفت که اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده است.

یکی از طرح های دیگر دولت در راستای اشتغالزایی، طرح روستای بدون بیکار است که یک روستا نیز در شهرستان شفت به این عنوان ثبت شد. چه شاخصه هایی برای انتخاب روستای بدون بیکار مدنظر است؟

در ابتدای سال ۹۶روستای گیلده واقع در بخش مرکزی شفت بعنوان روستای بدون بیکار معرفی شد. دلیل این معرفی وجود ظرفیت های مختلف در این روستا بود که سهم قابل توجه گیلده در تولید صنایع دستی استان، تولید برنج مرغوب و تولید انبوه گل محمدی از جمله آن ها است. سال گذشته حدود ۷ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گل محمدی رفت و جشنواره گل محمدی پس از ۶ سال وقفه در شهرستان شفت برگزار شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

ایجاد نشاط اجتماعی از اهداف و تاکیدات دولت تدبیر و امید است. در شهرستان شفت به این منظور چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد امید از جمله وظایف مسئولین است. در شهرستان شفت طی سال گذشته و امسال جشنواره های متنوع و متعددی برای ترویج نشاط اجتماعی برپا شد و همچنین تلاش شد با برگزاری جلسات و سخنرانی هایی با حضور شخصیت های برجسته، اقدامات نظام و دولت منعکس گردد و به نوعی نشاط سیاسی- اجتماعی حاصل شود.

ما سال گذشته ۴ جشنواره بزرگ فرهنگی در سطح شهرستان شفت ترتیب دادیم. جشنواره ورزشی بومی- محلی، جشنواره پنیر سیاه مزگی، جشنواره شاه بلوط، جشن خرمن و گلاب گیری از دیگر برنامه هایی هستند که در راستای دستیابی به نشاط اجتماعی تدارک دیده شدند و به اجرا درآمدند که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفتند. در واقع با برگزاری این جشنواره ها علاوه بر یک برند سازی برای تولیدات شهرستان، از ظرفیت های موجود برای جذب گردشگر نیز بهره گرفته شد.

تعامل با احزاب سیاسی و اقشار مختلف جامعه نیز در چارچوب وظایف فرمانداران قرار دارد. بعنوان فرماندار شهرستان شفت در این زمینه چقدر تلاش کردید؟

یکی از روش های ایجاد نشاط سیاسی در جامعه، تعامل با گروه های مردم نهاد و احزاب سیاسی است. این بدان معنا نیست که تنها به یک ذائقه سیاسی اهمیت داده شود. نماینده عالی دولت مجری سیاست های دولت است اما در واقع نماینده حاکمیت نیز محسوب می شود به همین دلیل وظیفه دارد زمینه را برای فعالیت همه طیف های سیاسی فراهم کند. اگرچه در شهرستان شفت احزاب رسمی نداریم اما دفاتر فعالی در این زمینه وجود دارد که معمولا نزدیک انتخابات فعال تر می شوند. ما بستر لازم برای فعالیت همه گروه های سیاسی را فراهم می کنیم زیرا با وجود ذائقه های مختلف سیاسی است که شور و نشاط انتخاباتی در جامعه حاکم می شود.

با توجه به محدودیت منابع اعتباری دولت چقدر تلاش کردید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنید؟ برای امنیت سرمایه‌گذاری چه تمهیداتی پیش بینی کرده اید؟

در بخش صنعت، ارتباط بسیار خوبی با سرمایه گذاران بخش خصوصی داریم و تلاش کردیم از اشخاصی که قدرت سرمایه گذاری در شهرستان دارند حمایت کنیم. نشست ها و پیگیری های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است و از جمله حوزه هایی که مورد تاکید ما برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستند می توان به فرآوری محصولات کشاورزی و گردشگری اشاره کرد.

حدود ۵۵۰ آب بندان با ۹۸ پهنه داریم که بخش قابل توجهی از این ها ظرفیت گردشگرپذیری دارند. طی چند هفته اخیر با نشستی که با سرمایه گذاران داشتیم برای بهره گیری از ظرفیت ۴ آب بندان در این رابطه رایزنی کردیم.

هر ساله در هفته دولت و دهه فجر شاهد افتتاح پروژه های مختلف در سطح کشور هستیم. در شهرستان شفت به مناسبت هفته دولت چه پروژه هایی به بهره برداری خواهد رسید؟

این ایام فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات دولت و نظام است و زمینه ای فراهم می شود تا دستگاه های مختلف نتیجه عملکرد خود را به مردم گزارش کنند. در شهرستان شفت نیز  ۴۹ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را برای هفته دولت آماده افتتاح داریم.

استاندار گیلان با ابلاغ بخشنامه ای به فرمانداران و دستگاه های اجرایی بر بکارگیری بانوان و جوانان در پست های مدیریتی تاکید کردند. در راستای اجرای تاکیدات استاندار چه اقداماتی در شهرستان شفت داشتید؟

در زمینه بکارگیری جوانان مستعد متاسفانه موانعی وجود دارد که به نظام اداری کشور مربوط می شود؛ با این وجود ما تلاش کردیم از ظرفیت بانوان و جوانان شایسته در حد امکان بهره ببریم. در مجموعه فرمانداری و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان بنا بر توصیه دکتر سالاری با توجه به ظرفیت های موجود این امکان را فراهم کردیم.

چقدر با فضای مجازی ارتباط دارید و تعامل شما با رسانه ها چگونه است؟

امروزه با وجود پیشرفت هایی که در حوزه فضای مجازی اتفاق افتاده عدم بهره گیری از آن غیر ممکن است. هرچند که مدیریت این فضا بسیار ضرورت دارد. من نیز بعنوان فرماندار شهرستان شفت تلاش کردم این فضا را برای انعکاس خدمات دولت مورد استفاده قرار دهم. استفاده شخصی من از این فضا مختصر و در حد معمول است.

رسانه های شهرستان نیز بیشتر در حوزه مجازی فعالیت دارند و همواره از ظرفیت آن ها برای انعکاس مطالبات مردم و نیز خدمات و فعالیت های صورت گرفته در شهرستان بهره می گیریم.

تا چه اندازه نقد پذیر هستید و چنانچه نقدی به شما و یا مجموعه تحت امرتان وارد شود چه برخوردی خواهید داشت؟

بدون شک جامعه ای که نقد نشود پویا نخواهد بود. از نقدی که دلسوزانه و راهنما باشد استقبال می کنیم و از رسانه ها نیز انتظار داریم فارغ از نگاه های سیاسی، نگاه نقادانه خود را حفظ کنند.

و سخن آخر…

اگر ما امروز پشت میز خدمت به مردم قرار گرفته ایم حاصل فداکاری های ملت و صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا است. مردم انتظار دارند مسئولین را در بین خودشان ببینند و پاسخ بشنوند. آن ها به خوبی از مشکلاتی که حاصل دشمنی ها است و دولت و نظام را درگیر کرده آگاه هستند و تنها خواسته آن ها شفافیت و پاسخگویی مسئولین است. من عقیده دارم مدیران باید این خواسته به حق مردم را اجابت کنند و کرامت ارباب رجوع را حفظ نمایند. مردم از نگاه های تبعیض آمیز رنج می برند و ما باید تلاش کنیم ضمن برقراری عدالت، از نهایت ظرفیت برای خدمات رسانی استفاده کنیم.

Share