توسط رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین؛

شعار و رنگ اربعین سال ۹۷ اعلام شد

«الحسین یجمعنا» به‌عنوان شعار و «قرمز» نیز رنگ منتخب مراسم اربعین سال ۹۷ تعیین و اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین جهانی بودن حرکت بزرگ فرهنگی اربعین و شرایط خاص منطقه و جهان اسلام را از اصول انتخاب شعار اربعین ۹۷ بر شمرد.

حجت الاسلام حمید احمدی با تبیین فرایند انتخاب شعار اربعین گفت: با توجه به میزبانی مردم شریف عراق، مشورت و رایزنی با برادران و دوستان بزرگوار عراقی در طیف و سطوح مختلف، از اصول اساسی این فرایند بوده است.

او همچنین جهانی بودن حرکت بزرگ فرهنگی اربعین و شرایط خاص منطقه و جهان اسلام را از دیگر اصول در انتخاب شعار اربعین ۹۷ بر شمرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان دلایل انتخاب شعار اربعین اظهار کرد: تلاش‌های دشمنان اسلام و بدخواهان این حرکت بزرگ مردمی که همگرایی و همدلی را بیش از گذشته در بین امت اسلامی ضروری ساخته است، با توجه به اصول مزبور و با توجه به فرا ملی، فرا قومی و فرا مذهبی و حتی فرا دینی بودن این پدیده الهی بی‌نظیر که آن را به اجتماع بی‌بدیلی برای همه دلدادگان حقیقت متعالی و جویندگان زلال معرفت قلوب پاک و عاشق نیکی‌ها و زیبایی‌ها در زیر بیرق و بر محور اسوه خوبی‌ها و منجی و تندیس فضایل و کرامتی انسان متعالی میلیون‌ها انسان را با جاذبه‌های روحانی خود جمع می‌کند، در یک شور معنوی و شعف روحانی همه را فارغ از رنگ، نژاد، مذهب، طریقت و موقعیت متوجه یک کانون نورانی می‌کند.

او ادامه داد: راه و طریقت حسین علیه‌السلام نیاز امروز دنیای مستغرق در تفرعن مادیت مدرن و متحیر در ظلم جاهلیت و جهان اسلام است که همه بر محور مغناطیس جاذبه حسینی تجمع کنیم و فارغ از همه تعینات حقیقی، حقوقی، ملی، مذهبی و گروهی فقط به عشق و حب بلکه بالاتر خود” حسین “حرکت کنیم و گرد آییم و صدا به رسا بلند کنیم که ” الحسین یجمعنا “.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در پایان اعلام کرد: همه پیشنهادات از عراق، ایران و لبنان دریافت و برای جمعی از فعالان، شخصیت‌ها، گروه‌ها، موسسه و نهادهای عضو ستاد در ایران و عراق ارسال شد. در نهایت همه نظرات جمع‌بندی و دو شعار که با اصول مزبور سازگارتر و با بیشترین نظر همراه بود در ستاد فرهنگی و کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین بررسی شد. این دو شعار با تایید نهایی در شورای راهبردی که روز سه شنبه (هشتم محرم) برگزار شد، مورد تایید قرار گر فت.

حجت الاسلام احمدی همچنین رنگ قرمز را که مصوب ستاد فرهنگی اربعین سال قبل بوده است را رنگ منتخب اعلام کرد.

Share