مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی استان گیلان:

شرکتهای تعاونی استان گیلان ۲۲ میلیون دلار صادرات داشته اند

شرکتهای تعاونی استان گیلان ۲۲ میلیون دلار صادرات داشته اند که این رقم تاپایان امسال به ۳۶ میلیون دلار خواهد رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس علیزاده در مراسم تجلیل از هشت تعاونی نمونه شهرستان لاهیجان که با حضور جانبازی، سرپرست فرمانداری و جمعی از فعالان تعاونی شهرستان لاهیجان، با بیان اینکه ۲۲ میلیون دلار شرکتهای تعاونی استان گیلان صادرات داشته اند، گفت: این میزان صادرات به کشورهای فرانسه، روسیه، آذربایجان، بلژیک، ترکمنستان و عراق در قالب محصولات کشاورزی، مصنوعات فلزی، پلاستیک و چای می‌باشد که با تمهیدات اندیشیده شده و اهتمام لازم در این راستا این رقم صادرات تا پایان امسال به ۳۶ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

عباس علیزاده گفت: بالغ بر دو میلیون و یکصد هزار نفر، عضو شرکتهای تعاونی استان گیلان هستند و ما بیش از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم در شرکتهای تعاونی استان گیلان داریم.

مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی استان گیلان از تشکیل شرکتهای توسعه عمران در ۱۶ شهرستان گیلان خبرداد و گفت: در حال حاضر در شهرهای تالش و سیاهکل فعالیت صورت می‌گیرد و مابقی شهرهای استان نیز در دستورکار می‌باشند.

به گفته علیزاده ۵۳ تعاونی صیادی پره و تامین ۴۰ درصد گوشت سفید استان از طریق تعاونی تولید می‌شود و استان گیلان ظرفیت بسیار مناسبی دارد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان با اشاره به اینکه در زمینه کیفی  باید گام هایی برداشت، گفت: ارتقای کیفی تعاونی‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و تعاونی با کیفیت بالا، باعث رشد و بالندگی در آن عرصه خواهد شد.

امیر جانبازی با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان در زمینه صادرات محصولات بسیار شناخته شده است، اظهار داشت: فاز دوم شهرک صنعتی در غالب تعاونی و بخش خصوصی در دستور کار می‌باشد و آینده شهرستان لاهیجان در اوج شکوفایی خواهد بود و این شهرستان در قالب تعاونی ظرفیت بسیار بالایی را در زمینه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات دارد.

جانبازی با شاره به اینکه تلاش ما این است که تعاونی ها از حالت شعاری خارج بشوند، اظهار داشت: بیش از ۶۰میلیارد تومان به بانک معرفی داشته ایم که سهمیه شهرستان لاهیجان ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که ۱۰ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

Share