فرماندار سابق رشت از فرمانداری به شهرداری می‌رود

سیروس شفقی در آستانه حضور در شهرداری کرج

در جلسه امروز شورای شهر کرج “سیروس شفقی” و “هیربد معصومی” به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری کرج معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، عباس زارع صبح امروز در جلسه شورا که در صحن علنی برگزار شد، اظهار داشت: ما باید در تصمیم‌گیری‌ها استقلال داشته باشیم و این استقلال لازمه شورایی بودن است.

وی با بیان اینکه در رسانه‌ها در چند روز گذشته در بحث شهرداری و مبارزه با فساد زیاد صحبت شده است، افزود: یکی از شعارهای اصلی شورای پنجم مبارزه با فساد است و قطعا شورای شهر از هرگونه مبارزه با مظاهر فساد حمایت می‌کند و خانواده شهرداری یک خانواده شریف است مگر چندین نفر انگشت‌شمار که آفت هستند و این آفتها را باید در سال دوم و سوم شورا از بین ببرند.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه من از دستگاه‌های نظارتی و تعیین صلاحیت می‌خواهم توجه ویژه‌ای انجام بدهند، عنوان کرد: قرار است با مدیران استان و امام جمعه کرج برای بهبود فضای شهری جلساتی برگزار و از نقطه نظرات این عزیزان استفاده شود.

زارع ادامه داد: امیدواریم شهرداری بار لوایح را از روی دوش شورا بردارد و به مناسبت‌های در پیش روی ما که محرم و بازگشایی مدارس است توجه ویژه شود.

در این جلسه به بحث انتخاب شهردار کرج پرداخته شد.

دشتگرد عضو شورای شهر کرج در این رابطه عنوان کرد: بدون اینکه گزینه‌های انتخابی شهرداری برنامه‌های خود را ارائه دهند امکان انتخاب شهردار وجود ندارد و باید برای انتخاب شهردار کرج حتما سوالات مطرح و پاسخ‌های گزینه‌های شهرداری در صحن علنی اعلام شود.

ایلیات دیگر عضو شورای شهر کرج بیان کرد: شهر را در این وضعیت معلق نگذارید و ما نباید برنامه های انتخاب شهردار را دست کم بگیریم این نوع برخورد برای انتخاب شهردار درست نیست و باید گزینه‌های انتخابی پرسش و پاسخ دهند.

در این جلسه قرار شد از ۲۰ نفر کاندیدای انتخابی ۴ نفر انتخاب و ۲ نفر به مرحله نهایی رفته و در نهایت بعد از پرسش و پاسخ در جلسات بعدی شهردار کرج مشخص شود.

در جلسه شورای شهر کرج سیروس شفقی با ۸ رای و هیربد معصومی با ۴ رای به مرحله سوم راه پیدا کردند.

در این جلسه مقرر شد امروز بعداز ظهر از ساعت ۶ تا ۸ جلسه فوق‌العاده برای اعلام برنامه‌های این دو گزینه شهرداری و پرسش و پاسخ اعضا برگزار شود.

گفتنی است هم اکنون سیروس شفقی فرماندار ویژه کرج است.

Share