با استقبال مردمی؛

سفیران پاک دریای کاسپین به مقصد رسیدند+ تصاویر

مراسم استقبال از رکاب زنان امیران پاک کاسپین با همکاری اداره محیط زیست و گروه های مردم نهاد حامی آن و شهرداری آستارا در پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم استقبال از رکاب زنان امیران پاک کاسپین با همکاری اداره محیط زیست و گروه های مردم نهاد حامی آن و شهرداری آستارا در پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان برگزار شد.

دوچرخه سواران خسروپور بهرام از شهرستان مرزی بندر آستارا، محمدرضا آقاسیان از مازندران و سعید نوری از گلستان از تاریخ ۲۱ مرداد به مدت ۱۱ روز مسافت بندر ترکمن تا بندر آستارا را با هدف آگاهی بخشی حفاظت از دریای کاسپین و شعار دریای خزر عاری از زباله، رکاب زدند و عصر امروز به مقصد رسیدند.

خسرو پوربهرام سرپرست این گروه به خبرنگار دیارمیرزا گفت: این گروه هدف خود را شعار دریای خزر عاری از زباله برای توجه اقشار مختلف جامعه به حفظ و پاکیزه نگاه داشتن این دریاچه و ترویج فرهنگ مهربانی با طبیعت سفر خود را از بندر ترکمن آغاز و پس از ۶۵۰ کیلومتر رکاب زنی و توقف در شهرهای نوشهر، چالوس، سلمانشهر، رامسر، بابل، لاهیجان، بندر انزلی و تالش در نهایت به یاری خداوند و همکاری شرکت امیران پاک کاسپین و شهرداری های بندر ترکمن، بندر انزلی و بندر آستارا به مقصد یعنی شهرستان مرزی بندر آستارا به پایان برد.

پوربهرام با ذکر ادامه داشتن این هدف و این گونه برنامه ها گفت: در نظر داریم سفر بعدی را هم با این شعار به مسافت دور دریای کاسپین با مشارکت ارگان های دولتی و مردم نهاد با همین تیم انجام خواهیم داد.

در این مراسم که با شرکت جواد معیتی شهردار، عادل نیرودل عضو شورای اسلامی شهر آستارا، رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا همراه بود از این رکابزنان تقدیر به عمل آمد.

این طرح با حمایت معاونت دریایی سازمان محیط زیست، ادارات کل محیط زیست استان‌های ساحلی دریای خزر، مؤسسه بازیافت استان مازندران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استان گیلان، شهرداری بندر آستارا،شهرداری سلمانشهر و شرکت امیران پاک ایرانیان به عنوان مجری اجرا می‌شود.

شایان ذکر است حضور بانوان رکاب زن حامی محیط زیست در این مراسم قابل توجه بود.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

Share