علیزاده در گفتگو با دیارمیرزا خبرداد

سفر بیش از ۲۴ هزار گردشگر خارجی به گیلان|ورود بیش از ۲۱ میلیون مسافر از ابتدای سال

علیزاده درباره احداث واحدهای بوم گردی اظهار کرد: برای ۱۷۷ پرونده بوم‌گردی در گیلان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود بیش از ۲۱ میلیون مسافر از ابتدای سال جاری به استان گیلان خبر داد.

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون  ۲۱ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۳۸۵ نفر گردشگر با بیش از ۷۹۸ هزار و ۹۶۰ دستگاه خودرو وارد گیلان شده اند که بیش از ۷ درصد رشد داشته است.

دوی در خصوص تعداد گردشگران خارجی که در گیلان اقامت کرده اند، اظهار کرد: بیش از ۲۴ هزار و ۳۰ نفر گردشگر خارجی، استان گیلان را برای سفر انتخاب کردند که شاهد رشد ۲.۱۷ درصدی در این بخش هستیم.

علیزاده با اشاره به فرصت های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری گیلان گفت: در حال حاضر از طریق سامانه کارا ۴ هزار و ۲۵۸ طرح ثبت شده که  ۲ هزار و ۹۸۱ طرح به تصویب رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۷۶ طرح مربوط به گردشگری، ۲ هزار و ۵۲۸ طرح مربوط به صنایع دستی و ۱۷۷ طرح بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و۹۸۱ طرح به بانکها معرفی شده  اند، اظهار کرد: ۹۷۰ طرح منجر به پرداخت شده است.

علیزاده درباره احداث واحدهای بوم گردی اظهار کرد: برای ۱۷۷ پرونده بوم‌گردی در گیلان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و رسیدگی به وضعیت طرحهای مصوب همچنان ادامه دارد.

Share