واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

سخنگوی دولت به زودی مشخص می‌شود | بنا نداریم گرانی را با بگیر و ببند فقط حل کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران پیرامون انتخاب سخنگو توسط رئیس جمهور گفت: سخنگو مشخص می‌شود. دو الی سه نفر در ذهن آقای رئیس جمهور هستند زیرا نمی‌توان سخنگو را تا انتهای دولت عوض کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران پیرامون انتخاب سخنگو توسط رئیس جمهور گفت: سخنگو مشخص می‌شود. دو الی سه نفر در ذهن آقای رئیس جمهور هستند زیرا نمی‌توان سخنگو را تا انتهای دولت عوض کرد.

وی در مورد سبد حمایتی کالا، گفت: امروز ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر آقای رئیس جمهور جلسه گذاشتند که انشاءالله این موضوع را نهایی کنند.

واعظی در مورد برخی انتقادها از سوی گروه‌های سیاسی به اداره سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: یک گروه سیاسی بیانیه‌‌ای داده و خودش هم دارد کار سیاسی انجام می‌دهد. اطلاعی از اقدامات دستگاه‌ها ندارد. ما نباید یک فردی که این همه زحمت کشیده و با همه محدودیت‌هایی که بودجه کشور دارد و تا قبل از برجام نیز تحریم بودیم روی ملاحظات سیاسی به آن حمله کنیم به نظر من منصفانه نیست.

وی در این باره اضافه کرد: به نظرم به جای اینکه به آن بیانیه‌ها اشاره کنیم بیایید از تک‌تک خود وزرا و دستگاه‌ها سؤال کنید. آنها نیز با توجه به اینکه در جریان محدودیت‌ها هستند حق را به سازمان برنامه و بودجه می‌دهند. به نظر من آقای نوبخت و معاونین ایشان تمام تلاششان این است که بودجه‌ای که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده بتوانند تا آخر سال به همه دستگاه‌ها تخصیص دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان داشت: طبیعی است که در این زمینه همه راضی نیستند اما به این گونه نیست که تبعیضی در این رابطه بین دستگاه‌ها قائل شوند.

واعظی افزود: اولویت ما این است که نیازمندی‌های جدی مردم در نظر گرفته شود طرح جدیدی را در نظر گرفتیم که ۲۵ قلم کالاها را ارز ۴۲۰۰ تومان اختصاص داده‌ایم تا قیمت نیازمندی‌های روزانه مردم بالا نرود. تصمیماتی که امروز گرفتیم وزارت رفاه اعلام خواهد کرد.

وی در مورد سفر رئیس جمهور به نیویورک بیان داشت: در سفر ایشان تعدادی ملاقات با رؤسای کشورها و سخنرانی در سازمان ملل است. در سال‌های گذشته نیز این سفر انجام شده سعی ما بر این است در این سفر که ارزان‌ترین راه و سریع‌ترین راه برای گفت‌وگوهای دوجانبه و مسائل جانبی است را مطرح کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اینکه رئیس مجلس خبرگان رهبری مطرح کردند که برخی به نیویورک می‌روند تا با ترامپ ملاقات کنند. این حرف‌ها را ممکن است افرادی در کوچه و بازار بزنند اما اینکه رئیس محترم مجلس خبرگان در این باره صحبت کند که هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ وقت هم مطرح نبوده، برایم عجیب است.

وی در این باره ادامه داد: من از همه بزرگان کشور می‌خواهم وقتی می‌خواهند سخنرانی و مصاحبه کنند حتماً یک مقدار بررسی بیشتری کنند تا بر اساس مطالبی که می‌گویند مردم بیشتر باور کنند.

واعظی در مورد فشار به دولت با توجه به فیلم پخش شده در مجلس در زمان سؤال از وزیر امور خارجه، خاطرنشان کرد: در اینکه فشار سیاسی بسیار زیاد است که به ویژه از سمت آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی که مثلثی هستند و با هم هماهنگ برنامه‌ریزی می‌کنند علیه اقتصاد ایران و جنگ روانی انجام می‌شود. در یک همچنین شرایطی که ما نامش را جنگ اقتصادی از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش تلقی می‌کنیم نیازمند این هستیم که در داخل کشور همدلی بین همه دستگاه‌ها، قوا و نهادها بیشتر شود.

وی افزود: به همین دلیل است که سه‌شنبه هفته گذشته ریاست جمهور در مجلس اساس بحثش را بر روی همدلی گذاشت و نمی‌خواست دشمنان در خارج از این گونه مسائل سوءاستفاده کنند و بگویند داخل کشور اختلاف‌نظر و تفرقه وجود دارد. کاری که آقای رئیس جمهور در مجلس کردند انتظار ما این است که دیگران هم این کار را انجام دهند و سعی کنیم همه ما هر کاری می‌توانیم در جهت انسجام و صمیمیت گام برداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: انتظار دیگر ما این است که قبول داریم شرایط اقتصادی که به وجود آمده فشار بر روی مردم افزایش پیدا کرده و ما هم از مردم می‌خواهیم که در حد نیازشان نیازمندی‌های خود را بخرند و از طرفی از تجار و کسبه می‌خواهیم انصاف را در قیمت‌گذاری بیشتر رعایت کنند. ضمن اینکه وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی برخورد با متخلفین است.

واعظی ادامه داد: البته بنا نداریم مسائل گرانی را با بگیر و ببند فقط حل کنیم و انتظارمان این است که مردم و کسبه و تجار رعایت همدیگر را بکنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی در مورد مصوبات جلسه امروز خاطرنشان کرد: امروز ما یک مقدار وقتمان صرف بررسی اوضاع بازار کشور شد برخی از اقلامی که فکر می‌کنیم مردم بیشتر به آن نیاز دارند وزارت صمت زودتر بتوانند وارد کند و اولویت‌ها بیشتر به کالاهایی اختصاص یابد که مورد نیاز مردم است. از طرف دیگر قرار بر این شد که مشکلاتی که در گمرک است احصا شود و تا روز یکشنبه گمرک برای حل آنها بسیج شود و اگر کالایی که امروز در گمرک است و مردم نیاز دارند به سرعت ترخیص شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بخشی از جلسه امروز بحث اربعین و سفر مردم و این ایام بود و آقای رحمانی فضلی نیز امروز به عراق سفر کردند تا مقدمات آن انجام شود و یک بودجه‌ای هم برای این امر به منظور سفر زائرین در داخل اختصاص یافت.

Share