فرمانده سپاه آستارا خبر داد:

ساخت ۶۰ واحد مسکن مددجویی توسط سپاه تا پایان سال | خدمات پزشکی تخصصی رایگان

آرمان فعالیت بسیج سازندگی را تشریح کرد و گفت: سپاه و بسیج تاکنون قریب به ۳۰ مسکن برای محرومان ساخته و تحویل داده و ۳۰ مسکن دیگر تا اواخر سال جاری ساخته و تحویل مستضعفین خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا با رسانه ها، مطبوعات و جراید این شهرستان در محل سپاه برگزار شد.

در ابتدا فرمانده سپاه آستارا از برگزاری رزمایش سراسری تحت عنوان “اقتدار عاشورایی” با شعار “وحدت، ایستادگی و پیشرفت” خبر داده و گفت: این رزمایش امروز از ساعت ۱۵ با حضور بیش از هزار نفری گردان های الی بیت المقدس و کوثر در مسجد صاحب الزمان آستارا برگزار می‌شود و پس از ساماندهی راس ساعت ۱۷ با اجرای سرودها و شعار های حماسی از دروازه قرآن به سمت مصلی حرکت می کنند و با سخنرانی و مداحی شخصیت‌های مهم، شکوه و اقتدار سپاه و بسیج را نمایش می دهند.

سرهنگ جهانبخش آرمان با اشاره به نزدیکی بسیج و مردم گفت: بسیج از مردم، با مردم و برای مردم بوده و همواره برای حل مشکلی از مشکلات مردم تلاش می‌کند و طبق برنامه گروه‌های جهادی در قالب ساخت مسکن محرومین، تعمیر و بازسازی مدارس و مساجد، تهیه هزار بسته نوشت افزار، کیف و پوشاک توسط پایگاه‌های روستا و محلات و کانون‌های تخصصی طی مدت ۱۵ روز جاری انجام خواهد شد.

فرمانده نمونه سپاه استان گیلان با ارائه توضیحات در بحث پزشکی گفت: برای اولین بار در شهرستان آستارا از ۱۹ تا ۲۹ شهریور پزشکان متخصص و فوق تخصص متناسب حضور در درمانگاه سیدالشهدا ویزیت رایگان خواهند داشت و در این ده روز ارائه خدمات پزشک عمومی و تزریقات نیز رایگان خواهد بود.

آرمان همچنین فعالیت بسیج سازندگی را تشریح کرد و گفت: سپاه و بسیج تاکنون قریب به ۳۰ مسکن برای محرومان ساخته و تحویل داده و ۳۰ مسکن دیگر تا اواخر سال جاری ساخته و تحویل مستضعفین خواهد شد.

سرهنگ آرمان از آمادگی سپاه و بسیج برای خدمات پزشکی رایگان در روستاها خبر داده و گفت: این خدمات در روستای کانرود توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می شود و علاوه بر ویزیت رایگان، تست خون، توزیع داروی رایگان، سرکشی از خانواده شهدا و حضور مستمر در روستاها و تست آب شرب آن و برگزاری کلاس های پیشگیری از بیماری های واگیردار و انتخاب سفیران سلامت در مساجد روستاها از برنامه‌های مختلف این بسیج می باشد.

فرمانده سپاه آستارا در پایان گفت: در روستای خسرو محله، میه کومی، شیری حیاطی، گونش و سلی لوندویل که از روستاهای محروم هستند، ویزیت رایگان و خدمات پزشکی و توزیع داروی رایگان انجام گرفت و سپاه و بسیج با تمام توان برای رفع مشکل در کنار مردم محروم منطقه هستند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و چهار موسسه قرآنی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و سپاه ناحیه این شهرستان دو سال متوالی به عنوان سپاه نمونه استان گیلان انتخاب شده است.

Share