معاون درمان وزیر بهداشت:

ساخت مجتمع بیمارستانی مجهز از نیازهای اساسی گیلان است

معاون درمان وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ‌گفت:‌ گیلان به یک مجتمع بیمارستانی بزرگ و پیشرفته نیازمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم جان بابایی اظهار داشت:‌ استان گیلان به جهت موقعیت گردشگری و جمعیت بالای دو و نیم میلیونی خود به یک مجتمع بیمارستانی بزرگ با قابلیت‌های درمانی گسترده و پیشرفته نیازمند است.

معاون درمان وزارت بهداشت‌، درمان‌ و آموزش پزشکی زیرساخت‌های درمانی گیلان را نامطلوب دانست و عنوان کرد:‌ دلایل این عدم توسعه یافتگی آن‌هم در چنین بخش حساس و ویژه‌ای به طور قطع به سال‌های اخیر باز نمی‌گردد بلکه ریشه ایجاد آن در گذشته و عدم برنامه‌ریزی‌های لازم است.

جان بابایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان‌ها از اولویت‌های کاری دولت و وزارت بهداشت و درمان بوده که گیلان نیز یکی از همین مراکز هدف جهت اجرای این طرح است.

وی ضریب وجود تخت‌های بیمارستانی به ویژه در برخی از شهرهای گیلان را نامناسب دانست و ابراز داشت:‌ برای رفع این کمبودها و نقیصه‌ها علاوه بر ساخت بیمارستان‌ها و مراکز جدید در این استان،‌ برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی ‌با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان‌های جدید ظرفیت درمانی خوبی در گیلان ایجاد می‌شود افزود:‌ اغلب این پروژه‌های بزرگ تا قبل از فرا رسیدن سال جدید به بهره برداری می‌رسند که با افتتاح آن‌ها وضعیت ‌خدمات درمانی گیلان بهبود پیدا می‌کند.

جان بابایی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید به چرخه درمانی گیلان افزوده می‌شود بیان داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های‌ بیمارستان‌های در تالش،‌ لاهیجان و لنگرود زیرساخت‌های استان گیلان از این حیث ارتقاء بسیار خوبی پیدا می‌کند.

وی با تأیید نبود مراکز اورژانس‌ مناسب که به یکی از گلایه‌های مردم استان گیلان تبدیل شده است تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای رفع این نقیصه‌ها و برطرف کردن مشکلات مردم کارهای بسیار خوبی را در بیمارستان‌های رازی و حشمت رشت به انجام رسانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت‌،‌ درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مراکز اورژانس بیمارستان‌های رازی و حشمت رشت در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری هستند افزود:‌ اتمام ساخت اورژانس بیمارستان پورسینای رشت نیز با موفقیت توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است.

جان بابایی در مورد روند اجرا و ساخت مراکز اورژانس در بندرانزلی نیز خاطرنشان کرد:‌ دو مرکز اورژانس با ظرفیت‌های متفاوت در شهرستان بندرانزلی در حال ساخت است که طبق پیش‌بینی‌ها یکی از آن‌ها تا ماه‌های آینده مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ساخت کلینیک‌ها و ایجاد بخش‌های مراقبت‌های ویژه در گیلان را نسبتاً رضایت بخش ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ساخت ۱۰ کلینیک ویژه را شروع کرده که در صورت پیش رفتن کارها با همین روند،‌ تعدادی امسال و تعدادی نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون درمان وزارت بهداشت‌،‌ درمان و آموزش پزشکی ساخت پروژه بزرگ بیمارستانی در منطقه لاکان رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز درمانی ۴۰۰ تختخوابی،‌ وضعیت ناوگان بیمارستانی شهر رشت و استان گیلان به نحو خوبی ارتقاء پیدا می‌کند.

جان بابایی ایجاد و ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهرستان‌ها را مانع ورود خیل عظیم بیماران به سمت مراکز استان‌ها دانست و افزود:‌ با این راهکار علاوه بر تأمین نیازهای درمانی مردم هر منطقه،‌ از هجوم بیماران به سمت مراکز درمانی کلانشهرها جلوگیری می‌شود.

Share