روز گذشته رخ داد:

زخمی شدن پنج نفر بر اثر حمله سگ های ولگرد در آستانه اشرفیه

سگ های ولگرد در آستانه اشرفیه پنج نفر را زخمی و روانه بیمارستان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در اولین ساعات شب گذشته ۲ سگ ولگرد در پارک ساحلی آستانه اشرفیه به ۲ برادر ۲ و ۱۰ ساله حمله کردند و برادر بزرگتر را از ناحیه دست و برادر کوچکتر را از ناحیه صورت گاز گرفتند، یک مرد ۳۵ ساله هم که برای کمک به این ۲ کودک آمده بود ، از ناحیه پا دچار گاز گرفتگی سگ ها شد.
اورژانس ۲ کودک مصدوم را به مرکز بهداشت آستانه اشرفیه منتقل کرد و به آنها آمپول هاری تزریق شد.
دقایقی بعد از این حادثه در محله یخسازی شهر آستانه اشرفیه که در نزدیکی پارک ساحلی قرار دارد،  یک زن ۴۵ ساله مورد حمله یک قلاده سگ ولگرد قرار گرفت، یک مرد هم که برای کمک به این خانم رفته بود از ناحیه انگشت دست زخمی شد.
این زن هم برای مداوا به مرکز بهداشت آستانه اشرفیه منتقل شد که به وی اعلام شد بدلیل نبود  واکسن باید شخصا به لاهیجان برود تا واکسن هاری به وی تزریق شود.
مدیر شبکه بهداشت آستانه اشرفیه  گفت: این روزها با کمبود واکسن هاری مواجه هستیم و در اینگونه موارد از شهرهای همجوار کمک می گیریم.
دکتر محمدرضا محدث در مورد اینکه آیا بیمار باید شخصا به شهرهای دیگر مراجعه کند، افزود: چون بیمار سرپا بود ما هماهنگ می کنیم تا به لاهیجان برود و مسئولیتی در قبال انتقال بیمار به آنجا نداریم.
وجود سگ های ولگرد در آستانه اشرفیه در ماه های اخیر به معضلی برای شهروندان این شهر تبدیل شده است.
خبرنگار برای پیگیری موضوع با آقای شهردار آستانه اشرفیه تماس گرفت که به هیچ یک از تماس ها پاسخ نداد.
نجفی، رییس شورای شهر آستانه اشرفیه در گفتگویی با تأیید معضل وجود سگ های ولگرد در شهر آستانه اشرفیه گفت: ۲ سالی است که اداره حفاظت از محیط زیست اجازه کشتار سگ های ولگرد را به شهرداری نمی دهد، از سوی دیگر محلی هم برای نگهداری این سگ ها وجود ندارد.

Share