فرماندار فومن خبرداد

رتبه ۹ استانی فومن در پرداخت اعتبار طرح‌های اشتغالزایی روستایی

محمود قاسم نژاد، فرماندار فومن با اشاره به پایان مهلت ثبت نام طرح های اشتغالزایی در سامانه کارا، خواستار تسریع در جمع بندی طرح های در دست بررسی توسط ادارات و همچنین همکاری بانک ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه اشتغال شهرستان فومن به ریاست محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن و با حضور روسای ادارات عضو کارگروه در محل دفتر فرمانداری فومن برگزار شد.

فرماندار فومن با اشاره به پایان مهلت ثبت نام طرح های اشتغالزایی در سامانه کارا، خواستار تسریع در جمع بندی طرح های در دست بررسی توسط ادارات و همچنین همکاری بانک ها شد.

محمود قاسم نژاد با ملزم کردن ادارات صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد کشاورزی شهرستان فومن به شناسایی و معرفی صنایع فعال و متقاضی برخورداری از تسهیلات به منظور توسعه فضای کسب و کار، بر لزوم تلاش ادارات عضو کارگروه به همکاری و مساعدت لازم برای تصویب طرح های اشتغالزا در شهرستان تأکید کرد و به اهمیت حمایت از طرح های واقعی و متقاضیان کارآفرین پرداخت.

وی با اشاره به این که بهبود فضای اشتغال موجب افزایش رفاه، گردش چرخ صنعت و همچنین کاهش معضلات اجتماعی می شود، بر تعهد ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک ها به بهبود و ارتقای وضعیت اشتغال تأکید کرد و همچنین اظهار امیدواری نمود که با ادامه حمایت ها از طرح های کارآفرینانه، شاهد رشد و بالندگی صنایع و مشاغل گوناگون در شهرستان فومن خواهیم بود.

در این جلسه، تعدادی از روسای ادارات و بانک های عضو کارگروه، مشکلات و مسائل پیش روی خود را مطرح کردند و در زمینه راهکارها جهت رفع موانع، بحث و گفتگو شد.

فرماندار فومن با تأکید بر اهمیت تکمیل طرح ها و انجام سریع امور اداری آن، ادارات و بانک ها را موظف به رفع مشکلات طرح ها و پرونده های اشتغالزایی نمود.

شهرستان فومن هم اکنون از نظر نسبت پرداخت اعتبار طرح های اشتغالزایی روستایی به سهمیه تعیین شده، با ۲۹ درصد، در رتبه ۹ استانی قرار دارد و همچنین در تأمین مالی مشاغل فراگیر، جایگاه دهم استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

Share