نماینده ولی فقیه در گیلان

رئیس جمهور در پاسخ به مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم را قانع کند

امام جمعه رشت عنوان کرد: مقام معظم رهبری پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات نمایندگان را نشان دهنده عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند لذا رئیس جمهور موظف است در پاسخ به مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم را قانع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت عید ولایت و امامت، اظهار کرد: عید غدیر برجسته ترین اتفاق تاریخ اسلام بعد از نبوت پیامبر(ص) است.

وی امیرالمومنین علی(ع) را امام و رهبر بشریت به سوی رستگاری دانست و افزود: دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ کردن مسئله غدیر هستند لذا مسلمانان باید پیام غدیر را منتقل کنند و دشمنان را ناکام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایمان و تقوا را مهمترین مولفه تشکیل خانواده از دیدگاه اسلام،دانست و تصریح کرد: همسران شایسته ایمان و تقوا دارند. همچنین دختران و پسران جوان در انتخاب همسر، زیبایی را ملاک قرار ندهند و به اصالت و نجابت خانوادگی توجه داشته باشند، زیرا این امر موجب استمرار زندگی مشترک می شود.

امام جمعه رشت، با اشاره به دیدار دولتمردان با مقام معظم رهبری در هفته دولت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات نمایندگان را نشان دهنده عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند لذا رئیس جمهور موظف است در پاسخ به مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم را قانع کند.

وی ضمن قدردانی از رفتار متین و شایسته نمایندگان مجلس در طرح سوال از رئیس جمهور، ادامه داد: از مسئولان می خواهیم شبانه روز برای مردم کار کنند و به فکر رفع مشکلات آنان باشند، زیرا مسئولیت جایگاه خدمتگزاری است؛ نه تفریح و لذا اگر مسئولی به دنبال تفریح آمده، نباید چنین امانت سنگینی را قبول کند.

آیت الله فلاحتی، با تاکید بر ضرورت واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی با نظارت دولت، خاطرنشان کرد: دولت به ویژه نظام بانکی کشور از بنگاه داری بپرهیزد.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه برجام نتیجه ای جز تحریم بیشتر برای کشور ما نداشته است، گفت: مقام معظم رهبری با درایت، هوشیاری و تیزبینی خودشان فرمودند که خواستار قطع ارتباط با اروپاییان نیستند، اما از مسئولان می خواهند از دشمنان نظام و ملت ما قطع امید کرده و به وعده های آنان مشکوک باشند. رهبر انقلاب همچنین بر ایجاد روابط بیشتر با همسایگان تاکید کردند.

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم در همه صحنه های انقلاب و نظام، یادآور شد: مردم برای استمرار انقلاب بسیار تلاش کرده اند و همواره همراه و همدل با آرمان های انقلاب، امام و رهبری و حامی مسئولان بوده اند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، وفاداری به انقلاب و ولایتمداری را ویژگی بارز مردم ما دانست و تاکید کرد: نباید دل این مردم را با وعده و وعید برای کسب آرا به درد آورد.

Share