در جلسه پسماند رودسر مطرح شد:

دپوی ۵۵۰۰ تُن زباله در کارخانه کمپوست رودسر |مشخص شدن تکلیف پیمانکار تا هفته آینده

جلسه پسماند رودسر در حالی برگزار شد که مسئولان از دپوی ۵ هزار و ۵۰۰ تُن زباله در کارخانه کمپوست این شهر خبر داده و خواستار بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، علی وارسته در جلسه کمیته پسماند در دفتر فرماندار شهرستان رودسر برگزار شد، اظهار کرد: باید پذیرفت که در بحث مدیریت پسماند نیازمند تلاش مضاعف از سوی همه دستگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه حل معضل پسماند مهم ترین اولویت شهرستان رودسر است، افزود: ضروری ترین و مهم ترین دغدغه های زیست محیطی در گیلان بحث مدیریت پسماند و زباله  است که در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

عزم جدی و همگانی برای رفع معضل زباله

سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه با اشاره به اینکه امروز موضوع زباله و پسماند از دغدغه های مهم کشور به ویژه استان های شمالی است، گفت: چرخه طبیعت با  ورود شیرابه ها و پسماندها به خطر افتاده است.

وی با تأکید براینکه رفع مشکل زباله نیازمند عزم جدی و همگانی است، خاطرنشان کرد: دستگاه های مرتبط باید با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سمن ها و گروه های مردم نهاد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تفکیک زباله از مبدا در روستاها باید اقدام کنند.

وارسته در ادامه با بیان اینکه در گذشته در حوزه روستایی در زمینه زباله با معضل روبه رو نبودیم این درحالی است که امروز در سطح روستاها نیز معضل زباله وجود دارد، تصریح کرد: امروز نیز خود روستاییان باید در مدیریت پسماند و زباله و دفن بهداشتی آن و تبدیل به کود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دهیاران باید در این زمینه برنامه ریزی و فرهنگ سازی را در بین روستاییان انجام دهند، افزود: باید با برگزاری دوره های آموزشی در سطح روستاها با حضور سمن ها و سازمان های دوستدار محیط زیست به معضل زباله سامان دهند.

مشخص شدن تکلیف پیمانکار کارخانه کمپوست رودسر تا هفته آینده

در ادامه این جلسه سرپرست شهرداری رودسر رسیدگی به وضعیت پیمانکار کارخانه کمپوست را یکی از اولویت های شهرداری دانست، اظهار کرد: الحاق زمین های اطراف کارخانه نیز موضوعی است که در حال پیگیری و بررسی هستیم.

سیدمهدی حسینی با بیان اینکه محل دفن ریجکت در جوار کارخانه کمپوست است، ادامه داد: تلاش می کنیم که بیش از ۷ هزار متر زمین اطراف کارخانه کمپوست را جهت دفن ریجکت کارخانه خریداری و تملک  کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ تُن زباله دپو شده در محوطه این کارخانه وجود دارد، افزود: سه هزار و ۵۰۰ تُن زباله آن مربوط به شهرداری رودسر است.

وی با تأکید براینکه در تلاش هستیم محل مناسبی برای دفن زباله ها فراهم کنیم، گفت: هفته آینده درباره پیمانکار کارخانه کمپوست تعیین تکلیف می شود.

Share