نماینده ولی فقیه در گیلان:

دشمن از منابع انسانی ایران اسلامی هراس دارد| تنها راه نجات بشر پیوند با مکتب اسلام است

 آیت‌الله رسول فلاحتی در بیست و یکمین سالگرد امام جمعه فقید رودسر ابوالشهدا حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد جنیدی و فرزندان شهیدش در مسجد شهدای رودسر اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین جنیدی عالمی پارسا، صبور و خادم به مردم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان به هراس قدرت‌های سلطه‌گر از ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن از ایران هسته‌ای و موشک‌های دوربرد نمی‌ترسد بلکه کشور ایران با منابع نیروی انسانی را برای خود خطرساز می‌داند.
آیت‌الله رسول فلاحتی در بیست و یکمین سالگرد امام جمعه فقید رودسر ابوالشهدا حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد جنیدی و فرزندان شهیدش در مسجد شهدای رودسر اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین جنیدی عالمی پارسا، صبور و خادم به مردم بود.
وی به تاریخ شیعه به‌ ویژه عالمان شیعه در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: عالمان وارسته همواره به ایفای نقش مسؤولیت الهی خود پرداخته و مردم را در مسیر معرفت خداوند قرار داده‌اند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه زمان و مکان برای عالمان دینی در طول تاریخ محدودیت‌ساز نبوده است، تصریح کرد: مرحوم جنیدی از عالمان وارسته بود و سال‌های زندگی خود را وقف مردم کرد و حتی فرزندان خود را فدای راه امام حسین(ع) کرده است.
آیت‌الله فلاحتی در ادامه به ویژگی مؤمنان مخلص خداوند اشاره کرد و گفت: مؤمنان مخلص در کنار مردم و با مردم هستند اما دنیازده نمی‌شوند.
وی با تأکید براینکه مؤمنان مخلص مردانی هستند که در زندگی دنیوی خدا را فراموش نمی‌کنند، بیان کرد: مؤمنان مخلص از نگاه قرآن احدی را مانند خداوند دوست ندارند بنابراین مؤمن وارسته خالص کسی است که خدا را از همه بیشتر دوست دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی انسان به علائق دنیا اشاره کرد و یادآور شد: علاقه به همسر، پدر، مادر، فرزندان و … را خداوند در انسان قرار داده است اما مؤمن خالص زمانی به علاقه واقعی برسد تمام تعلق‌های دنیوی را رها می‌کند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به عمل نکردن به تکلیف نسبت به نظام اسلامی توسط بعضی از افراد، متذکر شد: برخی از افراد خود را طلبکار نظام می‌دانند.
وی، خداوند را ارزشمندترین هدف مؤمن وارسته در روابط اجتماعی با مردم دانست و خاطرنشان کرد: مؤمن وارسته در بندگی خداوند شریکی برای او قائل نیست و احدی را در ردیف بندگی خدا نمی‌آورد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مؤمن وارسته خدمت به مردم را برای رضای خداوند انجام می‌دهد، اظهار کرد: امام(ره) بزرگ‌ترین خدمت را به دنیای بشریت به‌ویژه اسلام کرد و امروز مسیحیان و یهودیان افتخار می‌کنند که مسیحی و یهودی هستند.
آیت‌الله فلاحتی به چگونه زیستن از نگاه اسلام و سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: بهترین آموزه‌های بشری را باید در کتاب خدا و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) پیدا کرد.
وی ادامه داد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده، تنها راه نجات بشر پیوند با مکاتب توحیدی به‌ویژه مکتب اسلام است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هراس قدرت‌های سلطه‌گر از ایران اسلامی، بیان کرد: دشمن از ایران هسته‌ای و موشک‌های دوربرد نمی‌ترسد بلکه کشور ایران با منابع نیروی انسانی را برای خود خطرساز می‌داند.
آیت‌الله فلاحتی همچنین به قدردان بودن مردم از علمای دین در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: امر مذکور برای دشمن خطرساز است.
وی، عالمانه زیستن را ویژگی عالمان وارسته توصیف کرد و گفت: مرحوم جنیدی می‌توانست مرجع تقلید شود اما عاشقانه خدمت به مردم را ترجیح داد و چهار فرزند خود را عاشقانه در راه خدا فدا کرد و این برای جامعه اسلامی درس است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عالم دینی نسبت به زمان و دنیای پیرامونی خود شناخت دارد، تصریح کرد: عالمان وارسته در برخوردهای سیاسی خود را نمی‌بازند و در جریان‌ها هضم نمی‌شوند.
آیت‌الله فلاحتی، وارستگی را از ویژگی عالمان دینی خواند و متذکر شد: وارستگی حتی از دانش بالاتر است و مرحوم جنیدی وارسته زندگی کرد و فریب دنیا را نخورد.
وی، مرحوم جنیدی و شهدای مدافع حرم را بهترین الگو برای جوانان دانست و اظهار کرد: آرامش و امنیت موجود در جامعه با جانفشانی شهدا تحقق پیدا کرده است.

Share