رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت خبر داد:

دستگیری متخلفین برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در رشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: براساس دستور معاون دادستان به پاسگاه انتظامی و اداره حفاظت محیط زیست و ارگانهای متولی دو نفر از متخلفین در حین برداشت شن و ماسه دستگیر و ادوات جرم آنان شامل دو دستگاه کمپرسی گازی توقیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، براساس هماهنگی بعمل آمده و دستور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی رشت، معاونت دادستان و همکاری پاسگاه انتظامی خشت مسجد حاشیه رودخانه پسیخان مورد پایش گشت و کنترل کامل  قرار گرفت.

اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اعلام این خبر گفت با توجه به برداشت های غیراصولی و غیرمجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه پسیخان و ایجاد کند و کاو و تغییر کاربری زمینهای مجاور بطور مستمر این مناطق تحت کنترل و پایش بوده و متخلفین با شدت و حدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

خودکار افزود: براساس دستور معاون دادستان به پاسگاه انتظامی و اداره حفاظت محیط زیست و ارگان‌های متولی دو نفر از متخلفین در حین برداشت شن و ماسه دستگیر و ادوات جرم آنان شامل دو دستگاه کمپرسی گازی توقیف شد.

وی گفت: بلافاصله با تشکیل پرونده متخلفین مذکور به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت در ادامه گفت این ماموریت به منظور حفاظت از وضعیت اکولوژیکی و مورفولوژیکی  رودخانه و ممانعت از هرگونه دخل و تصرف و تخریب محیط زیست بطور هفتگی انجام خواهد شد.

Share