فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

دستگیری بیش از ۳۰۰ قاچاقچی مواد مخدر در گیلان | ورود ۲۰ هزار زائر اربعین از قفقاز به مرز آستارا

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه عمده قاچاق صورت گرفته در استان گیلان قاچاق مواد مخدر و سوخت به داخل گیلان است تصریح کرد: در این راستا از اول امسال حدود ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گیلان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

اختصاصی ایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو تن موادمخدر سنتی و صنعتی در سطح استان گیلان توسط سبز قامتان ناجا کشف شده گفت: این میزان مواد مخدر از ۳۰۰ قاچاقچی در گیلان کشف شده است.

سردار محمدرضا اسحاقی امروز در حاشیه آئین معارفه فرمانده انتظامی آستارا در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان اضافه کرد: این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش یافته و مقابله پلیس با قاچاق در گیلان با قاطعیت ادامه دارد.

ورود ۲۰ هزار زائر اربعین از کشورهای حوزه قفقاز به مرز آستارا

رئیس پلیس گیلان در قسمت دیگر سخنان خود در مورد تمهیدات نهادهای مرتبط با به نحو احسن برگزار شدن اربعین حسینی گفت: استان گیلان و شهرستان آستارا به عنوان دروازه ورود مسلمانان حوزه قفقاز و آسیای میانه است و در سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی (ع) از بندر مرزی آستارا مواجه بودیم.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس ارزیابی و پیش بینی های که انجام دادیم امسال بیش از ۲۰ هزار زائر از مرز زمینی آستارا به مقصد کشور عراق جهت شرکت در مراسم روز اربعین حسینی تردد می کنند.

کشف ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برخورد پلیس با قاچاف کالا گفت: قاچاق کالا در استان گیلان به دلیل عدم وجود مرز ورودی مستقیم در مرحله دوم قرار داشته و کالای ورودی خاصی از مرز استان مشاهده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه عمده قاچاق صورت گرفته در استان گیلان قاچاق مواد مخدر و سوخت به داخل گیلان است تصریح کرد: در این راستا از اول امسال حدود ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گیلان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان از آمادگی این نیرو برای تامین امنیت برنامه ها و در کنار مردم بودن، گفت: نیروی انتظامی برای استقبال و تامین امنیت زائران خارجی اربعین در مرز آستارا و در استان آماده بوده و ناجا در کنار سپاه، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج)، برای خدمت به مردم آمادگی لازم را دارد.

Share