در گردهمايی طلاب و روحانیون فومن عنوان شد

در برابر مشکلات موجود جامعه همه مسئول هستند|ضرورت پرهیز از هرگونه تندروی و افراط

امام جمعه فومن با بیان اینکه در برابر مشکلات موجود جامعه همه مسئول هستند، یادآور شد: روحانیت مسئولیت معنویت جامعه را برعهده دارد و اگر در حوزه دینی و معنوی مردم مشکلاتی دارند به دلیل این بوده که با به وظایف خود به درستی عمل نکرده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت آغاز ماه محرم، نشستی میان فرماندار شهرستان فومن، نماینده شهرستان، امام جمعه شهرستان و طلاب و روحانیون برگزار شد.

در این دیدار که به منظور گفتگو و بیان نظرات و مسائل جامعه روحانیت شهرستان برگزار شده بود، فرماندار فومن ضمن عرض تسلیت و تعزیت ماه محرم، بر لزوم بهره گیری از تمام سرمایه های اجتماعی تأکید کرد و از آن جایی که روحانیون جزو سرمایه های شهرستان محسوب می شوند، خواستار همکاری و تعامل بیشتر آنان در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم شد. محمود قاسم نژاد با اشاره به اهمیت بهره گیری از مشاوره و رهنمودهای جامعه روحانیت، افزود در غیر این صورت با خسران و ضرر مواجه خواهیم شد.

فرماندار شهرستان فومن در ادامه با به فال نیک گرفتن انتخاب نماینده ای روحانی برای شهرستان فومن، خواستار تقویت هرچه بیشتر اتحاد و همدلی میان دولت، روحانیت و مردم شد.

وی با پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه، اتحاد دشمنان کشور برای تضعیف بنیان های اعتقادی جوانان را مطرح کرد و از این رو خواهان همت روحانیون در منابر برای اقناع جوانان در فرصت های مختلف شد.

قاسم نژاد با اشاره به اهمیت اجرای فرامین مرتبط با تربیت اسلامی، خواهان به کارگیری آموزه های ائمه اطهار در زندگی شد و سبک زندگی اسلامی را به عنوان الگویی شایسته معرفی کرد.
فرماندار شهرستان فومن با اشاره به وجود معضلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد، روحانیون را به حمایت از سیاست های و اقدامات دولت در مقابله با این چالش ها فراخواند.

قاسم نژاد با تأکید بر آمادگی و هشیاری مردم و مسئولین در زمینه وضعیت کشور، نسبت به فعالیت های تخریبی علیه دولت هشدار داد و هر گونه اقدام تفرقه افکنانه را عامل تقویت هجمه دولت علیه خدمات دولت به مردم دانست.

فرماندار فومن با دعوت از روحانیون به انعکاس خدمات و فعالیت های دولت، پیروی از توصیه مقام معظم رهبری را در حمایت از دولت خدمتگذار مطرح کرد و با قرائت بخش هایی از سخنان ایشان در لزوم حمایت از خدمات دولت، خواهان تقویت همدلی و همگرایی میان تمام اقشار جامعه شد.

حجت الاسلام افتخاری مطرح کرد: ضرورت پرهیز هر گونه تندروی و افراط

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در این نشست با اشاره به اهمیت اتحاد و حفظ انسجام میان مردم، دولت و علما برای حل مشکلات کشور، ایشان را به سه ضلع اتحاد، انسجام و همدلی تشبیه کرد.

افتخاری با اشاره به این دیدار فرماندار شهرستان فومن فرصتی برای تعامل بیشتر میان علما و دولت است، چنین مراسمی را نشانه اراده دولت برای همکاری بیشتر با سرمایه های اجتماعی موجود در کشور دانست.

وی با انتقاد از هر گونه تندروی و افراط که موجب برخوردها و تعارضات گروهی می شود، خواهان بیان مسائلی شد که با موضوعات روز و مشکلات واقعی مردم مرتبط باشد.

امام جمعه: در برابر مشکلات موجود جامعه همه مسئول هستند

همچنین حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن با تأکید بر لزوم بهره مندی از فضل الهی در ایام ماه محرم، روحانیون را در جایگاه طبیبان روح مردم دانست و خواهان این شد که روحانیون در راستای ترویج دین و آموزه های اسلامی، با تفکر و تعمق بیشتری به بیان احادیث و روایات بپردازند.

امام جمعه فومن با بیان اینکه در برابر مشکلات موجود جامعه همه مسئول هستند، یادآور شد: روحانیت مسئولیت معنویت جامعه را برعهده دارد و اگر در حوزه دینی و معنوی مردم مشکلاتی دارند به دلیل این بوده که با به وظایف خود به درستی عمل نکرده ایم.

یکی از روحانیون حاضر در این نشست با باین اینکه در نقد عملکرد مسئولان باید از افراط و تفریط پرهیز شود، یادآور شد: ایجاد حس ناامیدری در مردم از طریق زیرسوال بردن دولت و مبالغه مشکلات صحیح نیست و در بیان انتقادات منصفانه عمل کنیم.

این طلبه یادآور شد: تضعیف دولت به معنای تضعیف نظام و حاکمیت است.

همچنین تعدادی از روحانیون مدعو در این نشست به بیان نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

Share