رئیس دانشگاه غیرانتفاعی دامون فومن:

دانشگاه دامون متعلق به مردم فومن است | دانشگاه‌ها باعث توسعه یک شهر می‌شوند

پورمحمد خطاب به مردم شهرستان فومن گفت: ما افتخار می‌کنیم در شهرستانی فعالیت علمی و فرهنگی داریم که زادگاه علمای بزرگ و برجسته ای همچون آیت الله بهجت فومنی، ایت الله اریب فومنی و ادیبانی چون شیون فومنی و کیومرث صابری می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن فارغ التحصیلان دانشگاه غیرانتفاعی دامون فومن با حضور مسئولین شهرستان، ریاست، معاونین و اساتید دانشگاه، برگزار شد.

دکتر رحمت پورمحمد رئیس دانشگاه در این آیین گفت: دانشگاه به وجود این دانش آموختگان افتخار می‌کند چرا که با سرمایه گذاری دوران طلایی عمرشان، اکنون به عنوان متخصصان کارآمد وارد جامعه می‌شوند.

پورمحمد با تأکید بر اینکه جشن دانش آموختگی روز بزرگ و پر خاطره‌ای برای دانشجویان است، افزود: در این روز بزرگ و باشکوه تلاش‌های دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه به ثمر نشسته است.

رییس دانشگاه دامون در این جشن خطاب به مردم شهرستان فومن گفت: ما افتخار می‌کنیم در شهرستانی فعالیت علمی و فرهنگی داریم که زادگاه علمای بزرگ و برجسته ای همچون آیت الله بهجت فومنی، ایت الله اریب فومنی و ادیبانی چون شیون فومنی و کیومرث صابری می‌باشد.

وی تصریح کرد ما افتخار می‌کنیم در میان مردمی هستیم که از لحاظ فرهنگی بسیار دغدغه دارند.

پورمحمد با اشاره به اینکه مردم فومن در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی سرامد می‌باشند تاکید کرد: من این را به یقین دیده ام، مردم فومن در همه زمینه ها این دغدغه را دارند که شهرشان شان در همه زمینه ها پیشرفت کند و نمونه باشد.

دکتر پورمحمد رییس و عضو هئیت موسس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: ما این دانشگاه را متعلق به مردم فومن می‌دانیم.

وی ادامه داد: از ١۴ کارمند این موسسه ۱۱ کارمند آن اهل فومن و حومه می‌باشند و خرید کالا را از غیر فومن ممنوع کردیم، مگر اینکه آن کالا در شهرستان فومن نباشد، چراکه این دانشگاه از آن مردم فومن است.

پورمحمد با تاکید براینکه دانشگاه اعتبار یک شهر است تصریح کرد: دانشگاه ها باعث توسعه یک شهر می‌شوند.

وی یکی از آخرین اهداف این دانشگاه را توسعه تحصیلات تکمیلی یعنی افزایش رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانست و افزود: متاسفانه بدون داشتن فضای آموزشی مناسب این اهداف امکان پذیر نمی‌باشند که انشالله با کمک مسئولین شهر بتوانیم تحصیلات تکمیلی را در این دانشگاه افزایش دهیم.

وی همچنین اظهار داشتند که از ٢٣ رشته دارای مجوز از وزارت علوم تنها ١٧ رشته فعال می‌باشد و دانشگاه در سه مقطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد با داشتن بیش از ٧٠ مدرس و ٨٠٠ دانشجو فعالیت دارد

پورمحمد در پایان اشاره نمود که دانشجویان بی بضاعت، تحت پوشش، رتبه های برترعلمی، ورزشی و فرهنگی هنری و همچنین دانشجویانی که حضور مداوم در کلاسها داشته باشند از طرح تخفیفات ویژه بهره مند خواهند بود.

Share