دستور شهردار برای پیگیری سریع حادثه

خودسوزی یک مرد مقابل شهرداری تهران

زهرا نژاد بهرام در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به خودسوزی یکی از شهروندان در مقابل ساختمان شهرداری تهران، گفت‌: به عنوان یک انسان متاثر شدیم که فردی به حدی از استیصال می‌رسد که مقابل شهرداری خودسوزی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز یک مرد در حالی که دو فرزند و همکارش نیز همراه وی بودند خودش را جلوی شهرداری تهران به آتش کشید.

وی که پیش از آتش زدن خود خیابان را بسته و فریاد می‌کشید، بدون توجه به فریادهای مردم و پلیس خود را آتش زد.

واکنش دو عضو شورا

دو عضو شورای اسلامی شهر تهران به خودسوزی یک مرد مقابل شهرداری تهران واکنش نشان دادند.

زهرا نژاد بهرام صبح امروز (سه‌شنبه) در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به خودسوزی یکی از شهروندان در مقابل ساختمان شهرداری تهران، گفت‌: به عنوان یک انسان متاثر شدیم که فردی به حدی از استیصال می‌رسد که مقابل شهرداری خودسوزی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تیم بررسی معاونت نظارت شورا بررسی‌های لازم را انجام دهد تا ابعاد مختلف این حادثه بررسی شود، خاطرنشان کرد: با این حال هر روزه با اخبار ضد و نقیض و ناراحت کننده‌ای در رسانه‌ها مواجه هستیم و چقدر خوب می‌شود که اخبار خوب و نشاط آور منتشر شود.

ناهید خدا کرمی نیز در واکنش به انتشار فیلم “خودسوزی یکی از شهروندان” گفت‌: در تمام دنیا نشر اخبار خودسوزی و انتشار فیلم خودکشی ممنوع است، چرا که اشاعه این فیلم‌ها ممکن است که مانند دومینو عمل کرده و این کار بین دیگران ترویج داده شود.

وی با بیان این که اتفاقی که امروز در مقابل شهرداری رخ داد را شبیه یک اورژانس روانپزشکی ببینیم و به حل معضلات اجتماعی مردم مبادرت کنیم، بیان‌ کرد: فردی که تهدید و یا اقدام به خودکشی می‌کند، نیازمند رسیدگی تخصصی و فوری روانپزشکی است که باید در اسرع وقت این مشکل پیش آمده در کنار روانپزشک مرتفع شود.

دستور شهردار تهران برای پیگیری سریع حادثه

شهردار تهران ضمن ابراز تاسف از خودسوزی یک شهروند در مقابل ساختمان شهرداری تهران، دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر کرد.

محمدعلی کریمی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: مخاطبان دستور سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، معاونت امور هماهنگی و مناطق، سازمان بازرسی و شهردار منطقه ۲ هستند.

Share