رئیس ستاد مبارزه با احتکار و اختفای کالا در گیلان

خودتحریمی، سم مهلکی در اقتصاد کشور است | از تک‌روی در برخورد با محتکران پرهیز شود

رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان گیلان، خودتحریمی را سهم مهلکی برای اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: اگر موجودی انبارها در سامانه nwms.ir ثبت نشود خلاف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق پوش در دومین جلسه ستاد مبارزه با احتکار و اختفا در استان که در محل سالن جلسات این سازمان با حضور نهادهای نظارتی و ذیربط تشکیل شد، گفت: هدفگذاری و جهت گیری در مبارزه با اختقاء و احتکار و امتناع از عرضه و فروش محصولات به صورت هماهنگ، با هم فکری و همه جانبه باشد.

رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان گیلان، خودتحریمی را سهم مهلکی برای اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: اگر موجودی انبارها در سامانه nwms.ir ثبت نشود خلاف است و با متخلفین برخورد خواهد شد. لذا هم واحدهای تولیدی و هم شرکت های عرضه کننده دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه نمود: نظارت ها باید نظام مند و به صورت مشترک باشد و از تک روی ها در برخورد با محتکران پرهیز شود. البته در کار نظارت، اصل بر شعور اجتماعی و رعایت اعتبار تولیدکنندگان و بازاریان می باشد و از حاشیه سازی ها به شدت دوری شود.

دلق پوش تاکید کرد: دامن زدن به فضای روانی ایجاد شده با کار نظارت منافات دارد و معتقدم که رفتارهای نظارتی باید سنجیده و پشتوانه قانونی و تحلیلی داشته باشد.

رئیس ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء هشدار داد: اگر نمایندگی های کمپانی های مختلف عرضه کالا در استان از توزیع کالا و محصولات خودداری کنند با برخورد قانونی شدید روبرو خواهند شد و نباید شبکه های اصلی تامین و عرضه کالا دچار اختلال شوند.

Share