امام جمعه جدید هامبورگ معرفی شد

خداحافظی آیت‌الله رمضانى پس از ده سال خدمت در مرکز اسلامى هامبورگ

آیت الله رمضانى در نامه خود نوشت: متواضعانه مسؤولیّت همه ­ی آنچه را که گذشت برعهده می­ گیرم و بابت نکات مثبت پروردگار کریم را شکر می گذارم و به خاطر همه کوتاهی­­ ها، غفلت­ها و لغزش­های احتمالی در محضر الهی عذرخواهم و از همه شما نیز درخواست می­ کنم عذرم را بپذیرید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی مفتح به عنوان مدیر جدید مرکز اسلامی هامبورگ معرفی و جایگزین آیت الله رضا رمضانی گیلانی در این سمت شد.

گفتنی است در مراسم تکریم و معارفه آیت الله دکتر قمی نمایندهء مرجعیت اعلای شیعه آقای فرهادیان به نمایندگی از هیئت امنا و ایرانیان قدیمی هامبورگ، آقای دکتر پیتر شوت به نمایندگی از مسلمانان آلمانی و نیز آقای کنعان جوجیچ به نمایندگی از جوانان طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاشهای آیت الله دکتر رمضانی، برای امام و مدیر جدید مرکز حجت الاسلام و المسلمین دکتر مفتح آرزوی موفقیت کردند.

متن نامه نامه تقدیر و اعتذار آیت الله رمضانى، پس از ده سال خدمت و فعّالیت در مرکز اسلامى هامبورگ به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

تقدیر و اعتذار

برادران و خواهران ایمانی

سلام و درود خدا بر همه­ شما

با نام خالق یکتا، بر پیامبر رحمت و خاندان پاکش درود می فرستم و خدای مهربان را سپاسگزارم که به این کمترین توفیق مرحمت فرمود تا ۱۳ سال از عمر خود را، با حضور سه سال در وین، درکنار شما خوبان برای خدمت به دین و فرهنگ ثقلین سپری نمایم. اینک این سال­های زیبا، فراموش نشدنی و سرشار از حرکت و تکاپو به سر آمده و در آستانه­ ی بازگشت به میهن هستم تا با توفیق الهی و دعای خیر همه شما همچنان تجربه گر فصلی جدید باشم.

در این لحظات واپسین اقامتم در هامبورگ و در جوار مسجد دیرپای امام علی علیه السلام که قدیمی­ ترین مسجدی که در غرب ساخته شده و بنیانش بر محور «اسّس علی التقوی» بوده و از افتخارات آن این است که با اشراف مرجعیّت عالی شیعه ساخته و هدایت می­شود، مایلم به عنوان حسن ختام چند کلمه با شما خوبان و برادران و خواهران ایمانی ­ام سخن بگویم:

خدای سبحان همیشه بهترین گواه افکار و اعمال ما و ناظر بر درون و برون ماست و نیز شاهد عادل بر تلاش جمعی که تمام سعی بر آن بود که با همه همت در خدمت دین خدا و شما خدا باوران و معرفی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و مکتب اهل البیت علیهم السلام با ویژگی عقلانیت و معنویت و به دور از افراط و تفریط باشند ولی همه نیک می دانیم که سرزدن قصور و تقصیر از مانند این مسکین که همواره محتاج رحمت الهی است عادی بلکه سزاست. لذا متواضعانه مسؤولیّت همه ­ی آنچه را که گذشت برعهده می­ گیرم و بابت نکات مثبت پروردگار کریم را شکر می گذارم و به خاطر همه کوتاهی­­ ها، غفلت­ها و لغزش­های احتمالی در محضر الهی عذرخواهم و از همه شما نیز درخواست می­ کنم عذرم را بپذیرید و این برادر دینی خود را با رویی گشاده و دعای خیر بدرقه کنید تا خدای سبحان به برکت دعای جمع، این بنده ­ی کوچک خود را مشمول عفو و رحمت واسعه­ ی خویش قرار دهد.

نکته­ ی دیگر آن که چون تقدیر و تشکر از عمل نیک، وظیفه ای اخلاقی، انسانی و الهی است چه اینکه امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «أشکُرُکُم للهِ أشکُرُکُم للنّاسِ» بر خود لازم می­دانم علاوه بر مجموعه­ ی همکاران گرامی در مرکز اسلامی هامبورگ از همراهی و یاری مسلمانان عزیز و مردم خوب و به ویژه روحانیون بزرگوار منطقه و همه­ی مردان و زنانی که به صورت رسمی و غیر رسمی؛ شناس و ناشناس و در خلوت و حضور در حمایت فکری و معنوی، مالی و آبرویی از این خانه­ ی خدا، چه با شرکت در مراسم های مختلف و آباد و زنده نگه داشتن یاد محبوب ازلی و ابدی و چه با پشتیبانی از اداره­ی امور جاری مسجد و به ویژه تأمین هزینه­ ی خرید و تجهیز ساختمان اختصاصی حوزه­ ی علمیّه هامبورگ که خود بسان فرصت طلایی است جدّ بلیغ داشتید و از هیچ­گونه مساعدت دریغ نورزیدید، قدردانی به عمل آورم. به یقین، به پاس این خدمات بی ­دریغ و بی شائبه، خدای سبحان از خزانه­ ی غیبش به همه شما برکت و رحمت، نازل خواهد فرمود.

یاد و خاطره شور و نشاط معنوی شب های قدر، ایام اعتکاف، تاسوعا و عاشورا و حسن سلوک و حضور گرم شما مردم شریف در دل و جانم به یادگار می ماند و کوله باری از تجربه در این مقطع و دوره­ خاص زندگی­ ام، سرمایه ای برای بقیه مقاطع عمر و خدمت به اسلام عزیز و میهن پر مهر خواهد بود.

بسیار شایسته و بایسته است که یاد و نام و زحمات همه امامان پیشین را که با اخلاص و خستگی ناپذیری و خلاقیت، چراغ این مسجد را منور ساخته اند گرامی داشته و نیز خرسندی خود را از این که برادر گرامی و فاضل و دانشمند ما جناب حجّت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمد هادی مفتّح دام توفیقه که از خاندان شناخته شده به علم و عمل هستند، سکّان این مرکز معنوی و هدایتگر و محوری را به دست می­ گیرند ابراز کنم و از محضر حق تعالی برایشان توفیق خاص می ­طلبم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

توخوشنود باشی وما رستگار

سلامتی، شادی و کامیابی همه­ی شما خوبان آروزی قلبی اینجانب است.

پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ آگوست ۲۰۱۸
مطابق با ۱۸ ذی الحجه ۱۴۳۹ هجری قمری

کمترین بنده خدای مهربان

رضا رمضانی»

Share